RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 19:09   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32685صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیشنبه، 25 دی 1395 - 11:57
انتشار کتاب‌هایی برای آموزش زبان فارسی به خارجی‌ها
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


مازندمجلس: انتشار کتاب‌هایی برای آموزش زبان فارسی به خارجی‌ها رضا مراد صحرایی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره فعالیت‌های بنیاد سعدی در یک‌سال اخیر، اظهار کرد: فعالیت‌های این بنیاد مشخصا در حوزه آموزش زبان فارسی به خارجی‌ها و ایرانی‌های خارج از کشور است؛ عمده تمرکز ما در این مسیر بر انتشار کتاب‌های درسی معطوف است.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی، افزود: فعالیت بنیاد سعدی در حوزه آموزش و پژوهش، بر سه محور «مولف»، «معلم» و «زبان‌آموز» متمرکز است. مهمترین اقدامات ما در حوزه «زبان‌آموزان» برگزاری هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی بود که با حضور 211 شرکت کننده خارجی از 41 کشور جهان در دانشگاه علامه طباطبایی بوده است که این زبان‌آموزان در مدت یک ماه حضور خود در ایران 90 ساعت تحت آموزش زبان فارسی قرار گرفتند.

وی در ادامه به برگزاری 10 دوره کوتاه مدت دانش‌افزایی در این بنیاد اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها کوتاه مدت طی دو هفته‌ برگزار شدند که شرکت‌کنندگانی از کشورهای مختلف، متناسب با نوع تقاضای خود برای شرکت در این دوره‌ها به ایران آمدند که کشورهای  عراق، ارمنستان، ترکیه بیشترین شرکت کننده را در این دوره‌ها داشتند.

صحرایی در تشریح فعالیت‌های این بنیاد در حوزه «تالیف» اظهار کرد: مهم‌ترین فعالیت‌های ما در این حوزه، تألیف کتاب مرجع «آموزش زبان فارسی در جهان»، «لذت خواندن» و همچنین «شناخت‌نامه موسسه‌های فعال آموزش زبان فارسی در جهان» بود که این آثار در سومین همایش موسسات فعال در حوزه آموزش زبان فارسی رونمایی شد.

وی ادامه داد: کتاب «مینا» که اثری مرجع در حوزه آموزش زبان فارسی در جهان خواهد بود، از آثار در دست تألیفات ما است که تا کنون دو جلد آن آماده انتشار شده و ان‌شاءالله در دهه فجر به چاپ خواهد رسید. کتاب «ایران‌شناسی»، «دستور زبان فارسی» و «پایه زبان فارسی» که به هفت زبان زنده دنیا در حال ترجمه است نیز از دیگر کتاب‌های تألیف شده در بنیاد سعدی است که برخی از آنها در ایام دهه فجر رونمایی خواهد شد.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد در حوزه آموزش ادبیات فارسی نیز عنوان کرد: در این حوزه نیز کار تألیف مجموعه کتاب‌های «قند پارسی» را در دست کار داریم که تا کنون نقشه محتوایی چهار جلد از آن کشیده شده است. همچنین در حوزه پشتیبانی زبان‌آموزان، کتاب «گلستان» گویا را تألیف کرده‌ایم که برای اولین بار این کتاب را با نگاه آموزشی تصحیح کردیم. طوری که اصل متن حفظ شده و ترجمه روزمره واژه‌ها و متن، به صورتی که برای زبان‌آموزان قابل فهم باشد، درصفحه مقابل اراده شده است.

صحرایی در ادامه درباره سومین محور فعالیت‌های بنیاد سعدی توضیح داد: در حوزه «معلمان» نیز برگزاری دوره‌های تربیت مدرس زبان فارسی را در دستور کار داریم که در سال جاری 8 دوره آن را برگزار کردیم و تا پایان سال 4 دوره دیگر را نیز برگزار خواهیم کرد و امیدواریم این برگزاری این دوره‌ها که از فعالیت‌های زیربنایی آموزش زبان فارسی هستند، به زودی به نقطه‌ای مطلوب برسد.

وی همچنین از به همکاری بنیاد سعدی و وزارت علوم در بحث آزمون سازی زبان فارسی خبر داد و گفت: طی همکاری و تقسیم کاری که با وزارت علوم انجام دادیم بنا شد تا این وزارتخانه آزمون مهارتی زبان فارسی برای بخش آکادمیک و بنیاد سعدی نیز آزمون مهارتی زبان فارسی برای بخش عمومی تهیه کنند که خوشبختانه این کار نیز به انجام رسید و هر دو نهاد به نتایج خوبی رسیدند.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی فعالیت در حوزه فضای مجازی را از دیگر فعالیت‌های این بنیاد عنوان کرد و گفت: در فعالیت‌های ما در حوزه فضای مجازی اتفاقات خوبی رخ داد و توانستیم قراردادهای نرم‌افزار تحت وب «مینا» را با شرکت‌های مختلف به انجام برسانیم. از آنجا که در کشور ما شرکت‌هایی که در این حوزه تجربه فعالیت داشته باشند، بسیار معدود هستند، با جستجویی چند ماهه شرکت‌هایی که این توانایی را داشتند شناسایی کردیم و فعالیت‌های تولیدی آن  آغاز شد.

وی افزود: چند نرم افزار دیگر با عنوان «واژه مینا» را در حوزه آموزش زبان فارسی، که قابلیت اجرا در تلفن‌های همراه را دارند نیز تهیه کرده‌ایم که آماده ارائه به علاقه‌مندان است. پیش‌بینی ما این است که بخشی از مجموعه این نرم‌افزارها را برای اردیبهشت سال 1396 آن را به جهان عرضه کنیم.

تعداد بازدید: 912 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی