RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 06:12   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32717صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیدوشنبه، 27 دی 1395 - 11:05
بریتانیا: به بازارهای اروپا دسترسی نداشته باشیم مدل اقتصادی را تغییر می دهیم
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 

فیلیپ هاموند، وزیر اقتصاد بریتانیا روز یکشنبه با تهدید اتحادیۀ اروپا از «تغییر مدل مالی و اقتصادی» این کشور در صورت عدم موافقت بروکسل با شرایط لندن خبر داد. وی این سخنان را در یک مصاحبه با نشریۀ آلمانی «ولت» و دو روز پیش از سخنرانی ترزا می، نخست وزیر بریتانیا در مقر اتحادیۀ مطرح کرده است.

وزیر اقتصاد بریتانیا می گوید در صورت عدم موافقت این اتحادیه با دسترسی آزاد این کشور به بازارهای اروپایی، امکان قطع همکاریها و توافقات مالیاتی از سوی دولت بریتانیا وجود دارد.

لندن می گوید قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ مالیات وضع شده بر موسسات تجاری خارجی را از ۲۰ درصد به ۱۷ درصد در این کشور کاهش بدهد. این میزان مالیات کمترین سطح در میان کشورهای گروه ۲۰ است.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا دربارۀ این اظهارات وزیر اقتصاد بریتانیا می گوید: « بنظر می رسد که این یک تهدید علیه اروپایی هاست و با گفتن اینکه اگر آنچه را که می خواهیم دقیقا به ما ندهید، ما هم به یک منطقۀ عجیب و غریب در خارج از دروازه های اروپا تبدیل خواهیم شد. جاییکه کمترین سطح مالیات وضع خواهد شد و ممکن است نهادی برای تضعیف بهره وری صنایع در سراسر اروپا باشد. به نظر من این امر می تواند یک جنگ تجاری با اروپا در آینده باشد.»

در پی پیروزی برکسیت مبنی بر خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا، توافقات لندن و بروکسل در قالب مذاکرات برای اجرای برکسیت بازبینی می شود.

بریتانیا خواهان دسترسی آزاد به بازارهای اروپایی است اما اتحادیۀ اروپا می گوید این توافق بدون تعهد بریتانیا به گردش آزاد شهروندان اروپا و مهاجرت کاری امکانپذیر نخواهد بود.

تعداد بازدید: 497 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING