RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 13:53   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32747صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیپنجشنبه، 30 دی 1395 - 15:18
تبدیل دی اکسید کربن به جوش شیرین
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

یک تاسیسات شیمیایی در هند سیستم جدیدی راه اندازی می کند که انتشارات دی اکسید کربن را به بی کربنات سدیم یا جوش شیرین تبدیل می کند؛ این سیستم به حل مشکلات زیادی کمک خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، تاسیسات یاد شده اولین مرکز در جهان محسوب می شود که سیستم جدیدی را برای جذب انتشارات دی اکسید کربن و تبدیل آنها به جوش شیرین راه اندازی می کند.

پیش بینی می شود که تاسیسات Tuticorin Alkali Chemicals واقع در شهر بندری صنعتی 'توتوکودی' سالانه حدود 60 هزار تن انتشارات دی اکسید کربن را به جوش شیرین و سایر مواد شیمیایی تبدیل کند.

به گفته محققان، تکنیک مورد استفاده در تاسیسات احتمالا در نهایت می تواند برای جذب و تبدیل بیش از 10 درصد از انتشارات دی اکسید کربن ناشی از سوختن زغال سنگ در جهان، مورد استفاده قرار گیرد.

گرچه فناوری جذب کربن موضوع تازه ای نیست اما مسئله قابل توجه در تاسیسات شهر توتوکودی این است که بدون دریافت یارانه دولتی اداره می شود و در نتیجه، نشان می دهد محققان یک سیستم عملی سودآور ابداع کرده اند که پتانسیل تجاری گسترش به سایر تاسیسات و صنایع را دارد.

در تشکیلات توتیکورین در شهر توتوکودی، دود ناشی از سوختن زغال سنگ که از یک مشعل دریافت می شود، انرژی فرآیندهای مختلف تولیدات شیمیایی آن را تامین می سازد.

همچنین یک غبار حاوی ماده شیمیایی تمیزکننده کربن، انتشارات دی اکسید کربن را در دودکش مشعل جدا می کند که سپس در یک محفظه اختلاط نمک و آمونیاک تزریق می شود.

در این هنگام است که می توان محصول نهایی را برای تولید جوش شیرین یا طیفی از مواد دیگر استفاده کرد که در ساخت محصولاتی مانند ساخت شیشه، مواد پاک کننده، ضدعفونی کننده ها و شیرین کننده ها کاربرد دارند.

تعداد بازدید: 852 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING