RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 07:47   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32786صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسییکشنبه، 3 بهمن 1395 - 09:19
نتانیاهو: در تماس با ترامپ دربارۀ ایران، فلسطین و سوریه گفتگو می‌کنم
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید در تماسی تلفنی که قرار است عصر یکشنبه با رئیس‌جمهور امریکا داشته باشد، دربارۀ ایران، فلسطین و سوریه صحبت خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو در شروع جلسۀ روز یکشنبۀ کابینه اعلام کرد: «عصر امروز با دونالد ترامپ تلفنی گفتگو خواهم کرد. موضوع‌های بسیاری (برای تبادل‌نظر) وجود دارد، از جمله مسئلۀ اسرائیل-فلسطین، وضعیت در سوریه و تهدید ایران.»

نتانیاهو شامگاه شنبه با انتشار ویدئویی در صفحۀ فیسبوک خود اعلام کرد یکی از موارد اصلی که دربارۀ آن با ترامپ صحبت خواهد کرد، مسئلۀ ایران است.

وی مدعی شد در این تماس تلفنی «در خصوص روش‌هایی برای مقابله با تهدید ایران، که خواهان نابودی اسرائیل است» گفتگو می‌کند.

نتانیاهو افزود متوقف کردن «تهدید ایران» و لغو کردن برجام - که ترامپ نیز آن را «توافقی ناگوار» خوانده بود - همچنان از اهداف اصلی تل‌آویو است.

اسرائیل پیش از توافق برجام همواره ایران را به تلاش برای دستیابی به تسلیحات اتمی متهم کرده بود و در طول مذاکرات تهران و کشورهای 1+5 با تحت فشار گذاشتن دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا، سعی داشت مانع از حصول این توافق شود. این در حالی است که ایران همواره اعلام کرده به دنبال تسلیحات اتمی نیست و برنامۀ هسته‌ای آن صرفاً صلح‌آمیز است.
نمایی از شهرک معاله آدومیم واقع در شرق بیت‌المقدس (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نخست‌وزیر اسرائیل در بخش دیگری از سخنانش به شهرک‌سازی‌های این رژیم اشاره کرد و گفت تاکنون هیچ کس بیشتر از کابینۀ او برای فعالیت‌های شهرک‌سازی تلاش نکرده است.

وی همچنین افزود قانون مربوط به الحاق شهرک معاله آدومیم که در کرانۀ باختری قرار دارد، ساعت 15 (به وقت محلی) به بحث گذاشته می‌شود.

مقام‌های اسرائیل همچنین در روز یکشنبه صدور مجوز احداث 566 واحد مسکونی را در شرق بیت‌المقدس تصویب کردند.

اسرائیلی‌ها در حالی به دنبال الحاق شهرک معاله آدومیم هستند که شورای امنیت سازمان ملل سوم دی قطعنامۀ توقف فوری فعالیت‌های شهرک سازی رژیم اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینیان را با 14 رأی موافق در مقابل یک رأی ممتنع امریکا تصویب کرد.

تصویب این قطعنامه و همچنین عدم وتوی آن از سوی امریکا، خشم مقام‌های رژیم صهیونیستی را برانگیخت و باعث شد آنان سازمان ملل را تهدید به تجدیدنظر در مناسبات دوجانبه کنند.

گزارش‌ها حاکی است ترامپ با گسترش شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی مخالفتی ندارد.

مقامات رژیم صهیونیستی از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا بسیار خرسند شدند چرا که با توجه به چراغ سبزی که وی برای تداوم شهرک‌سازی‌ها داده، طرح‌های گسترش شهرک‌سازی با شدت بیشتری دنبال خواهند شد.
آتش‌سوزی ناشی از حمله‌های راکتی اسرائیل به فرودگاه نظامی المزه در نزدیکی پایتخت سوریه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نتانیاهو گفتگو در خصوص وضعیت سوریه را در شرایطی مطرح کرد که رژیم اسرائیل به حمایت از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه، از جمله جبهة‌النصره که به جبهۀ فتح‌الشام تغییر نام داده، متهم است.

دولت دمشق بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را از گروه‌های تروریستی در سوریه کشف و به دفعات اعلام کرده است اسرائیل و متحدان منطقه‌ای و غربی‌اش از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند.

بر اساس گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی در تاریخ 24 دی چندین موشک به  فرودگاه نظامی المزه در حدود هشت کیلومتری دمشق، پایتخت سوریه، شلیک کرد. این حمله به انفجار و آتش‌سوزی گسترده در این فرودگاه منجر شد.

جنگنده‌های اسرائیلی در تاریخ 22 آگوست (اول شهریور) در حمله‌ای هوایی بلندی‌های جولان را هدف قرار دادند و مدعی شدند که این حمله به تلافی تیراندازی بی‌هدف گروه‌های مسلح سوری به اراضی اشغالی صورت گرفته است.

تعداد بازدید: 586 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی