RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 19:56   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33019صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیچهارشنبه، 20 بهمن 1395 - 13:23
برای کوخ‌نشینان انقلاب کردیم، حال شاهد مرگ کولبران و فرودستانیم
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

برای کوخ‌نشینان انقلاب کردیم، حال شاهد مرگ کولبران و فرودستانیم

ابراهیم رزاقی با بیان اینکه در بیش از دو دهه گذشته انحراف عظیمی در سیاست‌های اقتصادی رخ داده می‌گوید: کولبری، گورخوابی و پدیده‌هایی از این دست، حاصل عدول از قانون اساسی و فساد در لایه‌های بالای مدیریتی است.

ابراهیم رزاقی (اقتصاددان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ در ارتباط با اوضاع اقتصادی کشور و معاش طبقات فرودست گفت: به نظر می‌رسد دچار انحراف عظیمی در اقتصاد شده‌ایم و دولت‌ها در بیش از دو دهه گذشته وظایف خود را به سادگی فراموش کرده‌اند.

وی ادامه داد: تامین مسکن، بهداشت، بیمه و آموزش براساس قانون اساسی وظیفه دولت است اما در عمل اتفاقی که افتاده، بی‌خانمانی، ضعف آموزش، نبود امکانات درمانی، فقر و بینوایی بوده‌ است.

رزاقی با بیان اینکه در حال حاضر 80 درصد دستمزدبگیران زیر خط فقر زندگی می‌کنند، ادامه داد: از یک طرف سیاست‌های اقتصادی فقط در جهت حمایت از دلالان و واردکنندگان است و از طرف دیگر با فساد در لایه‌های بالا مبارزه نشده‌ است؛ درنتیجه ما شاهد اعمال یک‌سری سیاست‌های بیمار خصوصی‌سازی هستیم که ضدتولید و ضداشتغال هستند.

این کارشناس اقتصادی افزود: به این ترتیب در این دو دهه گذشته، طبقه مرفه و ممتازی به وجود آمده است که نه سرمایه‌دار  است و نه تولیدگر؛ این طبقه اشرافی قدرتمند و ممتاز، هیچ پایگاه اجتماعی هم در بطن توده‌های ملت ندارد و فقط به سودجویی هرچه بیشتر می‌اندیشد.

رزاقی با بیان اینکه برای کوخ‌نشینان انقلاب کردیم اما حالا شاهد کولبران و گورخواب‌ها هستیم و این تاسف‌بار است؛ افزود: حاصل این انحراف‌ها را این روزها شاهدیم. بخش عظیمی از فرودستان ازجمله کولبران، فقط کار می‌کنند که از گرسنگی نمیرند؛ اینها نه بیمه دارند، نه امنیت شغلی و نه حمایت‌های اجتماعی.

وی ادامه داد: تاسف‌بارتر از همه؛ نگاه معیوب مدیرانی است که کولبری را شغل می‌بینند و افتخار می‌کنند که کارآفرینی کرده‌اند؛ این نوع نگاه، رنج انسانها و خطرات معاش فرودستان را به نفع سرمایه‌داران قلابی توجیه می‌کند و بر این رنج چشم می‌پوشد که این مساله بسیار خطرناک است.

رزاقی با تاکید بر اینکه نیاز به پالایش مدیریتی هستیم، گفت: باید نگاهی حاکم شود که برمبنای ارزش‌های دینی و انسانی و براساس قانون اساسی به برابری انسان‌ها قائل باشد؛ در غیر این صورت هر روز بیش از روز پیش، شاهد افول معاش فرودستان خواهیم بود.

این اقتصاددان با بیان اینکه، انقلاب اسلامی، انقلاب ثروتمندان نبود، تصریح کرد: متاسفانه، مسئولان طبق قانون و به نفع محرومان عمل نمی‌کنند، فقط در برهه‌های انتخاباتی شعار می‌دهند و رای جمع می‌کنند و پس از اینکه بر مسند کار می‌نشینند، همه شعارها فراموش می‌شود.

وی در پایان تشکل‌یابی فرودستان و بینوایان را یک راهکار موثر دانست و گفت: اگر این بینوایان و فرودستان متشکل شوند، اگر آزادانه به آنها آگاهی رسانی شود و اگر رسانه‌ها به وظیفه اخلاقی و وجدانی خود به درستی عمل‌ کنند، مسئولان درنهایت مجبور می‌شوند پاسخگوی این همه نابسامانی باشند.

 

تعداد بازدید: 897 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING