RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 06:37   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33034صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیجمعه، 22 بهمن 1395 - 09:42
دونالد ترامپ در گفت‌وگو با همتای چینی خود: آمریکا سیاست «چین واحد» را محترم می‌شمارد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

دونالد ترامپ در گفت‌وگو با همتای چینی خود: آمریکا سیاست «چین واحد» را محترم می‌شمارد

رئیس جمهوری جدید ایالات متحده، که پس از پیروزی در انتخابات آبان ماه و گفت‌وگو با رئیس جمهوری تایوان مورد انتقاد قرار گرفته بود، در یک مکالمه تلفنی با همتای چینی خود تاکید کرده است که واشنگتن سیاست «چین واحد» را محترم می‌شمارد.

پکن تایوان را بخشی جدانشدنی از چین می‌داند و خود را تنها مرجع قانونی در تعامل با آمریکا و کشورهای جهان می‌خواند . از این رو مکالمه تلفنی اواسط آذر ماه دونالد ترامپ با سای اینگ ون رئیس جمهوری تایوان، اعتراض شدید چین را به دنبال داشت .

این گفت‌گوی تلفنی در حالی صورت گرفت که رؤسای جمهوری دو کشور از سال ۱۹۷۹ میلادی تماس مستقیم با یکدیگر نداشتند؛ در آن سال واشنگتن روابط دیپلماتیک خود با تایوان را قطع کرد و اصل «چین واحد» را در سیاست خارجی با پکن پذیرفت .

بنا بر اعلام کاخ سفید، دونالد ترامپ و شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در مکالمه تلفنی «فوق العاده 'گرم و صمیمی» پنجشنبه شب (صبح جمعه به وقت پکن)، در مورد مسائل مختلف گفت‌وگو و هر کدام از دیگری برای سفر به کشور خود دعوت کردند.

پیش از مکالمه تلفنی شب گذشته، پرزیدنت ترامپ در نامه‌ای که به مناسبت فرا رسیدن سال نو چینی به همتای خود در پکن ارسال کرده بود، خواستار تقویت روابط سازنده بین دو کشور شد.

به گفته شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید، «رئیس جمهوری به اهمیت منافع مشترک اقتصادی و سیاسی واقف است. او بارها درباره خواست شرکت‌های آمریکایی برای ورود به بازار چین صحبت کرده است. آمریکا تلاش خواهد کرد روابط مفید و سازنده‌ای با چین داشته باشد و آن را گسترش دهد.»

با این حال، رئیس جمهوری جدید ایالات متحده که از روابط تجاری آمریکا با خارج راضی به نظر نمی رسد و وعده تغییر داده، در طول فعالیت‌های انتخاباتی‌ خود پکن را به عملکرد ناعادلانه تجاری متهم کرده است

تعداد بازدید: 815 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING