RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 12:37   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33094صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 27 بهمن 1395 - 13:15
آموزشی که در مدارس ایران نیست
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به اینکه جای مباحث آموزش همگانی در تروما در مقاطع تحصیلی مدارس خالی است، به بررسی خلاءهای قانونی در کاهش حوادث جاده ای کشور پرداخت.

    به گزارش پارس نیوز،  پیرحسین کولیوند اظهار داشت: از مهمترین مباحث ششمین گردهمایی بین‌المللی ایمنی راه، راههای پیشگیری از بروز حوادث ترافیکی در کشور، درمان بیماری‌های عصبی پس از تروما، روش‌های بازتوانی پس از حادثه، بررسی موانع امدادرسانی به موقع و نقش آموزش همگانی در کاهش موارد تروما است.

سرپرست اورژانس کشور ضمن اشاره به حضور تمام وقت عوامل اورژانس کشور در کمک رسانی به مصدومان حوادث جاده ای افزود: در حقیقت اورژانس کشور نقشی در بروز حوادث جاده ای و کاهش آن ندارد و ماموریت آن پس از رخ دادن حادثه آغاز می شود و باید راهکارهایی اندیشیده شود تا از بروز حوادث جلوگیری شود و در این مورد نقش آموزش همگانی بسیار مهم است.

وی جای مباحث آموزش همگانی در تروما را در مقاطع تحصیلی مدارس خالی دانست و اظهار داشت: این موضوعات باید وارد برنامه‌های درسی دانش‌آموزان شود که متاسفانه تاکنون این اقدام به شکل مدون و مناسب انجام نشده است.

کولیوند بررسی خلاءهای قانونی در کاهش حوادث جاده ای را از مهمترین مباحث در این حوزه ذکر کرد و گفت: ایمنی موتورسواران، ارتقاء سطح فرهنگ رانندگی و افزایش پایگاه‌های جاده ای و شهری اورژانس از موارد دیگری است که می‌تواند میزان صدمات و تلفات ناشی از حوادث ترافیکی را به حداقل برساند.

سرپرست اورژانس کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برخی از اقدامات وزارت بهداشت و اورژانس کشور در موضوع حوادث ترافیکی اشاره کرد و افزود: تکمیل ناوگان زمینی اورژانس کشور و افزایش پایگاه‌های اورژانس هوایی از دستاوردهای مهم در زمینه افزایش پوشش اورژانس کشور بوده است.

وی در این زمینه خاطرنشان کرد: اورژانس هوایی کشور با افزایش چشمگیر پایگاه‌های خود در این مدت توانسته بسیاری از مناطق کشور را در خصوص امدادرسانی به مصدومان حوادث ترافیکی پوشش دهد و تا این لحظه تعداد 30 پایگاه اورژانس هوایی در نقاط مختلف کشور راه اندازی شده است که به این تعداد تا پایان سال افزوده خواهد شد.
 

 

تعداد بازدید: 740 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING