RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 00:13   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33131صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 1 اسفند 1395 - 13:10
وقتی کسی به گله های فرهنگیان گوش نمی داد/آسیب‌های اجتماعی نتیجه عدم هزینه‌ در آموزش و پرورش
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


گفتگوی رضا سیدی پور با جعفر ابراهیمی

وکیل ملت: رضا سیدی‌پور- همان طور که پیش از این در اخبار آمده،در هفته ای که گذشت جمعی از معلمان از سراسر کشور کمپینی مجازی با عنوان بودجه عادلانه به راه انداخته اند که تا لحظه درج خبر نزدیک به 70 هزار نفر از فرهنگیان کشور آن را امضا کرده اند و همچنین معلمان به صورت مدرسه به مدرسه شروع به جمع آوری امضای دستی کرده اند.در همین رابطه مصاحبه ای کوتاه با جعفر ابراهیمی از فعالان کمپین داشته ایم که در ادامه می خوانید.

کمپین بودجه عادلانه در آستانه جلب حمایت 70 هزار معلم است به نظر شما این کمپین می‌تواند طی روزهای آتی روی سهم آموزش و پرورش از بودجه موثر باشد؟
با توجه به اینکه کمپین در هفته پیش رو ادامه خواهد داشت پیش بینی می شود حمایت ها از مرز 100 هزار امضاء نیز بگذرد از سویی برخی کانون های صنفی مثل زنجان و گیلان رسما از این خواسته معلمان حمایت کرده اند با این حساب به نظر می رسد که نمایندگان مجلس و دولت نمی توانند این کمپین و درخواست آن را نادیده بگیرند. این کمپین همین الان هم با ایجاد یک همبستگی بی تاثیر نبوده است این کمپین سطح مطالبه گری را در بین معلمان و جامعه یک گام فراتر برده است.


روند جمع آوری امضاها در حال حاضر به چه شکل است؟
در حال حاضر همکاران ما در سراسر کشور در حال جمع آوری امضاء بصورت دستی در مدارس هستند برای این‌که نشان دهند امضاهای مجازی از پشتوانه واقعی برخوردار است این کار بصورت جمعی و با همدلی و همبستگی خوبی انجام می‌شود.


راهکار شما برای درگیر کردن مجلس و دولت با موضوع کمپین و خواسته معلمان چیست؟
دولت و مجلس عملا با موضوع کمپین درگیر شده اند چرا که خواسته کمپین فراگیر شده است. دولت در برابر یک آزمون قرار دارد یا باید به سیاست های اشتباه مانند دولت قبل ادامه‌دهد و سیاست های پولی سازی آموزش و تعدیل نیرو را ادامه دهد یا مسئله کمبود سهم بودجه آموزش و پرورش را حل کند و به دنبال بهسازی ساختار آموزشی باشد.

مجلس نیز موقعیتی مشابه دارد و بایستی سهم آموزش و پرورش را ارتقاء دهد. در غیر این صورت تبعات و مسئولیت ناشی از ناکارآمدی نظام آموزشی متاثراز پایین بودن اعتبارات آموزشی برای بهبود بخشیدن به کیفیت و حقوق معلمان متوجه مجلس و دولت است. اگر فرادستان به فکر ارتقاء مدارس و نظام آموزشی نباشند و هزینه نکنند باید شاهد گسترش آسیب‌های اجتماعی باشند.

تعداد بازدید: 1007 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING