شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 00:45   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33160صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 6 اسفند 1395 - 01:44
یک مقام وزارت بهداشت:فاصله بین امید به زندگی کمی و کیفی مردان در کشور 10 سال است
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:



آبادان – ایرنا مدیرکل دفتر سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: امید به زندگی کمی در بین مردان ایرانی 72.2 و امید به زندگی کیفی در حدود 63 سال است که این وزارت در تلاش است با آموزش این فاصله را کاهش دهد.

به گزارش ایرنا محمد اسماعیل مطلق پنجشنبه در آبادان در گفت وگو با خبرنگاران افزود:پیشگیری از مرگ نابهنگام، پیشگیری و پایش عوامل خطر و تهدیدکننده سلامت، کمک به پیشگیری و پایش آسیب های اجتماعی، مراقبت از لحاظ بیماری های واگیری و نیمه واگیر، بهبود کیفیت و شرایط زندگی و تامین عدالت در سلامت از طریق کاهش نابرابری در حوزه سلامت به ویژه دسترسی به خدمات سلامت از عواملی است که باعث افزایش امید به زندگی می شود.
وی اظهارکرد: پیشگیری و کنترل عوامل خطر و تهدیدکننده سلامت از روند خوبی در سطح کشور برخوردار است.
مطلق، کمک به کاهش هزینه های سلامت را در جامعه از اهداف اجرای طرح تحول سلامت در جامعه دانست و گفت:در این طرح اولویت بخش سلامت برای افرادی است که توانایی و بضاعت مالی کمتری در جامعه دارند، به همین منظور پس از اجرای طرح تحول سلامت 11 میلیون نفر در مناطق محروم و حاشیه شهرها شناسایی و زیر نظر برنامه های سلامت قرار گرفتند.
وی افزود: برای این افراد پرونده الکترونیکی سلامت تشکیل و هر فرد زیر نظر کارشناس تغذیه، کارشناس سلامت روان، و زنان زیر نظر کارشناس مامایی قرار دارند.
وی گفت: یکی از کارهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پیشگیری از معلولیت و ناتوانی است و در این راستا کاهش نرخ مرگ های زودرس و نابهنگام مردم، کاهش نرخ مرگ مادران به ویژه در جوامع روستایی و شهری، کاهش مرگ کودکان زیر یک سال و پنج سال، کاهش بیماری های عفونی قابل پیشگیری با واکسن، بهبود وضعیت کودکان، بهبود فقر آهن در مادران و کودکان، بهبود دسترسی همگانی به خدمات پیشگیری، تشخیص و درمان و داروهای مورد نیاز است.
** 97 درصد زایمان ها در بیمارستان ها انجام می شود

تعداد بازدید: 2434 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی