RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 06:09   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33177صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیشنبه، 7 اسفند 1395 - 10:09
تجمیع ساختمان های اداری آموزش و پرورش پایتخت
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


 

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه فضای فیزیکی، معلم و فضای بیرونی و محیطی در مجموع هرسه روی روند آموزش اثرگذارند عنوان کرد: اگر به این موارد توجه کنیم مدارس ما با نشاط خواهند بود و دانش آموز از حضور در مدرسه استقبال می کند. وقتی مدارس جدید می سازیم باید با این نگاه بسازیم که البته هزینه آن با مدارس سنتی تفاوت چندانی ندارد.

نظرپور در نشست خبری که به مناسبت برگزاری همایش ملی مدرسه ایرانی، معماری ایرانی ترتیب داده شده بود تاکید کرد: باید دقت کنیم کمبودهایی که در سطح مدارس داریم را تا حدممکن جبران کنیم، انتظار نمی رود در جمهوری اسلامی دانش آموزانی باشند که نتوانند در فضایی مناسب تحصیل کنند و این امر بر عهده ماست.
وی افزود : مدارس ناایمن باید ایمن شوند و مدارسی که نیازمند تخریب و بازسازی اند باید تخریب و نوسازی شوند. در این میان باید به سبک معماری ایرانی اسلامی و ایجاد مدارس مقاوم و مطابق با شرایط محیطی را هم باید در نظر گرفت.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه تعداد مدارس اینگونه هنوز به تعداد کافی وجود ندارد گفت: مدرسه باید فضای بانشاطی باشد. آیا این نشاط وشادابی به راحتی بدست می آید؟ چه عواملی در آن دخیل است؟ معماری مدارس باید چگونه باشد و ویژگی های مدارس بانشاط چیست؟
نظرپور با اشاره به اینکه فضای معماری مدارس می تواند تاثیر خوبی در نشاط افزایی داشته باشد گفت : باید فضاهای آموزشی متناسب با روانشناختی محیط و سن دانش آموزان طراحی شود. در معماری داخلی فضای آموزشی باید به ابعاد، صدا، بافت، مصالح و حضور طبیعت در یادگیری را نیز مورد توجه قرار دهیم.
وی افزود: مدرسه فقط کلاس درس و معلم نیست بلکه درودیوار مدرسه می توانند در تعلیم دانش آموز نقش آفرینی کنند و حتی حیاط مدرسه هم می تواند تاثیر خود را بگذارد.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه فضای فیزیکی، معلم و فضای بیرونی و محیطی در مجموع هرسه روی روند آموزش اثرگذارند

تعداد بازدید: 569 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING