RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 15:16   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33218صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 9 اسفند 1395 - 14:07
افزایش کلاس های چند پایه و مختلط، یکی از چالش های توسعه سنواتی سال 95
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناورری اطلاعات گفت: مهمترین چالش های توسعه سنواتی سال 95 شامل نامتعادل بودن بودجه استان ها، کاهش کیفیت نیروی انسانی، فقدان مکانیزم کاهش فاصله پوشش تحصیلی، عدم تعادل نیروی انسانی و دانش آموز دوره دوم متوسطه، افزایش کلاس های چند پایه و مختلط و افزایش کلاس های کم جمعیت هستند.

به گزارش پانا اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، چهاربند در همایش معاونان پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی روسای گروه طرح و برنامه استان های کشور اظهار کرد: عرصه تعلیم و تربیت از مهمترین حوزه های خدمت رسانی است که متولیان امر باید خدمات لازم را با ساماندهی مناسب به اقصی نقاط کشور ارائه دهند.
وی افزود: خروجی این همایش، مبنای برنامه ریزی برای سال آینده خواهد بود و در انتهای جلسه همکاران باید نظرات خود را به صورت نقادانه بیان کنند.
چهاربند با تاکید بر اینکه جایگاه و اثربخشی کمیته های برنامه ریزی استان ها در سال آینده جدی تر می شود، گفت: کمیته برنامه ریزی استان برای سال تحصیلی آینده بستر تصمیم سازی و هدایت استان ها با اختیاراتی که برای آنها تعریف شده است فعالیت می کند.
وی در ادامه اظهاراش ضمن اشاره به شاخص های عملکرد ساماندهی، اقدام به مقایسه شاخص های عملکرد سال های تحصیلی 96_95 ، 95_ 94، 94_ 93 کرد و گفت: این شاخص ها در زمینه نسبت دانش آموز به معلم، نسبت دانش آموز به کارکنان آموزشی، نسبت معلم به کارکنان آموزشی، نسبت معلم به کل کارکنان، تراکم در کلاس، دانش آموز، کلاس، بازمانده از تحصیل و پوشش تحصیلی (واقعی) هستند.
چهاربند با تاکید بر اینکه شرایط دوره دوم متوسطه به صورت ناپایدار است، عنوان کرد: هم اکنون در زمینه ترکیب دانش آموز در رشته ها، شاخه ها و نیروی انسانی مشکلاتی وجود دارد که اگر این موضوع مدیریت نشود؛ بحران ایجاد می شود.
چهاربند در ادامه اظهاراتش با بیان اینکه سند تحول بنیادین در حوزه نیروی انسانی با مبنای عمل ما فاصله دارد، گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره شده است

تعداد بازدید: 1031 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING