صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 02:46   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33249صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیجمعه، 13 اسفند 1395 - 07:15
تعداد ۱۳۶ تن از نمایندگان دولت ترکیه با گذرنامه سیاسی و به همراه خانواده‌های‌شان از دولت آلمان تقاضای پناهندگی سیاسی کرده اند.
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 افشاگری آلمان چرا؟

بنابه انچه تاکنون دولت آلمان اعلام داشته و احتمالا می تواند در دیگر کشورهای اروپا هم رخ داده باشد، مساله پناهنده شدن این تعداد زیاد از مقامات ترکیه به دولت آلمان موضوع روزهای اخیر نبود. این ماجرا ریشه در کودتای ژوئن ۲۰۱۶ دارد که متعاقب آن دولت اردوغان تمهیدات و تنبیهات سخت امنیتی بر خیل عظیمی از مقامات لشگری و کشوری در داخل و خارج اعمال داشته است. اگر چنین باشد چرا دولت آلمان اینک مباردت به این افشاگری کرده است؟ چرا دولت آلمان همچنان موضوع را مسکوت نگه نداشت؟

این پرسش احتمالا دو پاسخ دارد. نخست اینکه اردوغان به روالی که نسبت به فتح الله گولُن در پیش گرفته و بر دولت امریکا فشار وارد می آورد که او را تسلیم آنکارا دهد، به طور محرمانه تاکنون فشار سنگینی بر دولت آلمان نهاده تا آنان را به آنکارا مسترد کند که چنین چیزی با موازین حقوق بشری آلمان ناسازگار است.

دیگر اینکه به دلیل شکست تقاضای آلمان از ترکیه برای جلوگیری از مهاجرت پناهجویان سوری به اروپا، برلین خود را ناچار دیده با افشا کردن این خبر فشار حیثیتی بر اردوغان وارد آورد و چهره او را از یک "رفیق استراتژیک" در ناتو به یک "شریک باجخواه" در اروپا تغییر دهد. در فرض چنین رویکردی چه چیزی برای آلمان و اروپا بهتر از رسوا کردن رهبری که ۱۳۶ تن از مقامات سیاسی–نظامی کشورش با گذرنامه سیاسی به او پشت کرده باشند

تعداد بازدید: 836 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی