RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 00:52   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33308صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیشنبه، 21 اسفند 1395 - 14:25
تعطیلی اعیاد اسلامی در مدارس مرکز ایالت نیویورک
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:



حوزه/ مسئولین منطقه‌ای شهر آلبانی مرکز ایالت نیویورک اعلام کردند خواسته مسلمانان این شهر را در خصوص تعطیلی دانش آموزان برای اعیاد اسلامی مدنظر قرار می‌دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesunion، مسئولین منطقه‌ای شهر آلبانی، پایتخت ایالت نیویورک در آمریکا روز جمعه اعلام کردند که خواسته مسلمانان این شهر را در خصوص تعطیلی دانش آموزان برای اعیاد اسلامی به طور جدی مورد بررسی قرار می‌دهند و احتمالا کمیته تقویم مدارس برای سال 18-2017 این تعطیلات را در تقویم مدارس قرار دهند.

با افزایش جمعیت دانش آموزان مسلمان از خاورمیانه در شهر آلبانی، بسیاری از خانواده‌های مسلمان امیدوارند مدارس این شهر، روزهای مربوط به دو عید اصلی مسلمانان یعنی عید فطر و عید قربان را تعطیل اعلام کنند. جنبش مربوط به تعطیلی اعیاد اسلامی در سال‌های اخیر در شماری از مدارس نواحی مختلف سرتاسر شهر آلبانی از جمله نیویورک سیتی و بورلینگتون آغاز شده است.

* اعیاد یهودیان نیز در آلبانی تعطیل است

وفیه سارور از اعضای مرکز اسلامی منطقه پایتخت در این باره گفت: برای اینکه غربیان مفهوم اهمیت اعیاد اسلامی را برای مسلمانان درک کنند، تصور کنند که از کودکان‌شان خواسته شود که روز عید کریسمس به مدرسه بروند. درحالی که در آلبانی اعیاد یهودیان مانند روش هشانا و یوم کیپور نیز تعطیل هستند.

عبدالقدیر علمی، امام جماعت مسجد السلام در آلبانی نیز گفته است: وقتی عید عزیزی را جشن می‌گیرید یا در ضیافت بزرگی شرکت می‌کنید دلتان می‌خواهد از هر کار روزمره‌ای آزاد باشید. اگر بچه ها مجبور باشند به مدرسه بروند و مشق و تکلیف بنویسند، نخواهند توانست از مزایای اعیاد اسلامی بهره مند شوند. ما می‌خواهیم بچه‌ها در این روزها کاملا آزاد باشند و با شادی جشن بگیرند.

به گفته این امام جماعت،  جمعیت مسلمانان شهر آلبانی در 10 سال گذشته رشد تصاعدی داشته است و تنها در یکی از مدارس شهر آلبانی 85 دانش آموزان مسلمان به تحصیل مشغول هستند.

درحالی که مدارس آلبانی آمار دانش آموزان را براساس اعتقادات مذهبی ندارد، با این حال رون لسکو سخنگوی منطقه اعلام کرد زبان عربی پس از زبان انگلیسی، دومین زبان محبوب در این منطقه می‌باشد.

تعداد بازدید: 1202 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING