RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 05:09   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33339صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیسه شنبه، 24 اسفند 1395 - 15:09
ممنوعیت نماز در مدارس آلمان!
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:



به نقل از  سایت خبری« دِر وستِن» ، ریاست ژیمنازیوم  شهر «  وُپرتال» در  آلمان  نماز را برای  محصلان مسلمان ممنوع کرد. هر گونه نقض  نظم مدرسه، باید سریعا به اطلاع مدیریت مدرسه  رسانده شود.

 

در محوطه ژیمنازیوم Johannes-Rau-Gymnasium « نماز تحریک آمیز» ممنوع شد.  کریستیان گِنشِل مدیر مدرسه  و راینر کوکِنبرینک معاون وی  بطور کتبی این ممنوعیت را مقرر نمودند.  بعلاوه در یادداشت  رسمی  به تاریخ 16 ماه  فوریه، که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است آمده است که « ریاست ژیمنازیوم « اجازه  نمازگزاری علنی» را به محصلان مسلمان نمی دهد».

 

 بعضی از محصلان مسلمان  در دستشویی های مدرسه وضو گرفتند  و در  داخل مدرسه سجاده های نماز را پهن کرده و به نماز ایستادند. در  فرمان صادره ریاست مدرسه آمده است که  این گونه  نمازگزاری علنی و تحریک آمیز در این اواخر زیاد در ژیمنازیوم مشاهده شد.  معلمان مدرسه با « لحن دوستانه ای»  قانون  جدید را به محصلان مسلمان یادآور می شوند.  بعلاوه معلمان باید اسامی این نوع محصلان را به اطلاع  مدیر مدرسه برسانند تا برای آنها نمازخانه ای  ایجاد شود.

 

در بین کاربران « فیس بوک» تصمیم مدیر ژیمنازیوم با انتقادات شدیدی روبرو شد و  چندی پیش  اداره محلی شهر « دوسلدُروف»  نیز  نسبت به این خبر واکنش نشان داد. اداره محلی مسئول  انتصاب مدیران مدارس  در  « رین وستفالی شمالی» است. داگما گروس نماینده اداره مذکور در این خصوص گفت: « ممنوعیت  نماز تحریک آمیز در  فضای  عمومی ژیمنازیوم  از حمایت  جامعه جهانی برخوردار است  و جهت حفظ نظم مدسه مقرر شده است».  ریاست مدرسه  در چارچوب قانون انظباتی،  محدود کردن آزادی مذهب  با هدف  حفظ  صلح و نظم در  ژیمنازیوم را مجاز می داند».

تعداد بازدید: 1087 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING