RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    آموزشی خارجی    اجتماعی، سیاسی    گیشه روزنامه    مقالات    بخشنامه ها    خدمات    برگزیدگان    کاریابی  
شنبه، 23 آذر 1398 - 10:22   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  شناخت استعدادهای فردی ،تیمی ،سازمانی از طریق سنجش رایگانPDA


  آخرین فرصت فرهنگیان برای ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات در سامانه مسکن


  نظام رتبه‌بندی معلمان (تصویب‌نامه شماره 118501/ت55724هـ مورخ 17/9/1398 هیئت وزیران)


  #جذب #استخدام #فرصت_همکاری 20 9 98 #دیجیتال_مارکتینگ # شبکه #مدیر_مالی #ارزیابی_عملکرد #دفتر_فنی #جبران_خدمات


  جذب و استخدام 18 9 98 مدیر مالی ، مدیر یا معاون فروش و بازاریابی ، #تضمین_کیفیت ، حسابدار ،


  بدون صرف وقت #ناهار خود را سفارش دهید


  جذب فوری مدیر فنی و مهندسی


  استخدام معاون برنامه ریزی + گرافیست


  ✨ آزمایشگاه تشخیص پزشکی


  #جذب #استخدام #فرصت_همکاری 19 9 98


- اندازه متن: + -  کد خبر: 33346صفحه نخست » اخبار فرهنگیچهارشنبه، 25 اسفند 1395 - 14:11
اهمیت آهن، یُد و امگا۳ در عملکرد مغزی دانش‌آموزان
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


اهمیت آهن، یُد و امگا۳ در عملکرد مغزی دانش‌آموزان
به گزارش بهداشت نیوز، در بین املاح مختلف، آهن از اهمیت خاصی برای دانش‌آموزان برخوردار است، چون وجود آن برای عملکرد شناختی و رشد مغزی ضروری به حساب می‌آید.

به گزارش بهداشت نیوز، در بین املاح مختلف، آهن از اهمیت خاصی برای دانش‌آموزان برخوردار است، چون وجود آن برای عملکرد شناختی و رشد مغزی ضروری به حساب می‌آید. مطالعات علمی نشان داده‌اند که کمبود آهن باعث کاهش ضریب هوشی (IQ) در کودکان، ضعف در قوه تفکر و اختلال در توانایی‌های حل مساله آنان می‌شود. کمبود آهن، حتی اگر به سطح بیماری کم‌خونی نرسد، با ضعف در حافظه و اختلال در مهارت‌های فکری مرتبط است.

کمبود یُد نیز موجب کاهش ضریب هوشی در کودکان می‌شود. درواقع، مطالعات علمی نشان می‌دهند که کمبود یُد، ضریب هوشی را در کودکان بین ۱۲ تا ۱۴ نمره پایین‌تر می‌آورد. خوش‌بختانه، استفاده از مکمل‌ها در کودکان مبتلا به کمبود یُد و آهن، اثرات ناشی از کمبود آن‌ها را جبران می‌کند.

از بین منابع غنی از آهن می‌توان به این موارد اشاره کرد: گوشت قرمز، غذاهای دریایی، سبزی‌های برگ سبز، مغزهای خام، حبوبات و انواع مواد غذایی غنی‌شده با آهن مثل ماکارونی یا نان.

ماده دیگری که از اهمیت خاصی در تمرکز دانش‌آموزان برخوردار است، امگا-۳ نام دارد. اسیدهای چرب امگا-۳، نوعی از چربی‌های سالم هستند که برای غشای سلولی مغز ضروری به حساب می‌آیند. بدن انسان نمی‌تواند امگا-۳ تولید کند، پس باید این ماده مهم را به رژیم غذایی اضافه کرد. کمبود امگا-۳ در دانش‌آموزان می‌تواند روی توانایی تمرکز آنان، تاثیر منفی بگذارد. یکی از مطالعات منتشرشده در Pediatrics در سال ۲۰۱۲ میلادی، نشان می‌دهد که کمبود امگا-۳ در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه بیشتر است. بهترین منابع حاوی امگا-۳ بدین ترتیب هستند: ماهی‌های چرب، گردو و سویا. البته می‌توان از روغن ماهی و روغن بذر کتان نیز برای دریافت امگا-۳ استفاده کرد.

تعداد بازدید: 856 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  
 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 📣📣 دهکده تفریحی #توریستی #گنج_نامه #همدان⚡️⚡️با شرایط ویژه