RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 19:56   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  حداکثر حقوق مدیران دولتی ۷۰ میلیون تومان شد/ ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت


  بخشنامه تامین منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان از طریق افزایش یک درصد ارزش افزوده


  بخشنامه 1000/1403/115 مورخ 1403/01/08 دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال 1403


  کارجو یان جویای کار در رده های مدیریتی و تخصصی


  اگهی های استخدامی کارفرما یان رده های مدیریتی وتخصصی تهران کرج قم مشهد


  مجموعه صنعتی تولیدی مشهد استخدام معاون اداری و منابع انسانی


  جدول حقوق و دستمزد سال 1403


  کتاب کسب و کار خانوادگی بایدها و نبایدها به زبان هاروارد


  استخدام هلدینگ گروه‌ ساختمانی : ۱. مدیر مالی ۲. مدیرمنابع انسانی ۳. مدیر املاک و اموال


  کارجو خانم مجرد کارشناسی زیست شناسی


- اندازه متن: + -  کد خبر: 33440صفحه نخست » فراخوانسه شنبه، 22 فروردین 1396 - 10:34
کنفرانس بین المللی ادبیات، ترجمه و آموزش و یادگیری زبان ها
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

فراخوان مقاله دومین کنفرانس بین المللی ادبیات، ترجمه و آموزش و یادگیری زبان ها

اهمیت و نقش زبان ها به عنوان اهرمی ملموس در تبادل اطلاعات علمی، حقیقتی غیر قابل انکار است که نمی توان به سهولت از ارزش کاربردی آنها گذشت و به تبع آن، آموزش و یادگیری زبان ها، مقوله ی مهمی است که توجه پژوهشگران با تخصص های مختلف را به خود جلب نموده است.

ترجمه نیز به نوعی به عنوان فاکتوری موثر برای انتقال اطلاعات علمی از جامعه ای به جامعه دیگر، هر روز بیش از گذشته توجه مسوولین امر و پژوهشگران را جذب خود نموده است.

ادبیات هم به عنوان منبع داده غنی و بنیادی، به صورت رکنی برای آموزش و یادگیری زبان ها است که نیاز است تا به صورت دقیق و گسترده برای دستیابی آموزش و یادگیری بهتر زبان ها بررسی شود.

بررسی وضعیت آموزشی زبان ها و آسیب شناسی موقعیت موجود آموزشی آنها و همچنین ترجمه و ادبیات به عنوان ابزارهای برای تعیین موقعیت و آینده نگری وضعیت آموزشی زبان ها، به عنوان اصلی غیر قابل انکار در تعیین و تثبت شبکه ارتباطات جوامع مختلف است.

در همین راستاء، جهت بررسی آخرین تحولات و یافته های پژوهشی در زمینه های آموزش و یادگیری زبان ها، ادبیات و ترجمه در بهمن ماه 1395 اولین دوره کنفرانس بین المللی بررسی مسائل جاری ادبیات، ترجمه و آموزش و یادگیری زبان ها تحت نظر کمیته علمی متشکل از دانشگاه مختلف خارجی مانند دانشگاه یاله، دانشگاه استنفورد و دانشگاه های داخلی مانند دانشگاه شهید چمران اهواز توسط مؤسسه پژوهشگران اندیشمند و با همکاری و حمایت سازمان ها و مراکزی مانند سازمان اسناد و کتابخانه ملی، سازمان فرهنگ و مطالعات اسلامی، مرکز پژوهش و افکارسنجی صدا و سیما کشور، مرکز پژوهشی میراث مکتوب و دانشگاه هایی مانند دانشگاه‌ شهید چمران اهواز، دانشگاه‌ بین‌المللی امام خمینی ره و انجمن زبان و ادبیات انگلیسی کشور در اهواز برگزار شد که مقالات متعددی از کشورهای مختلف به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی دریافت گردید.

جهت سال 1396، دومین دوره کنفرانس برگزار خواهد شد که از مهمترین محورهای کنفرانس می توان به موارد ذیل اشار نمود: راهکارها، پتانسیل ها و چالش های تجاری سازی و کارآفرینی زبان ها ی مختلف، آموزش زبان ها به غیر سخنوران آنها، بررسی زبان ها و گویش های مختلف بر اساس زبان شناسی تئوری و کاربردی با زیر محورهای مختلف مانند عصب شناسی زبان، جامعه شناسی زبان، شبکه های اجتماعی و وضعیت زبان ها ، آموزش، برنامه ریزی و ارزیابی برنامه آموزشی و یادگیری زبان ها، مسائل جاری ادبیاتی مرتبط با قوم های مختلف و مسائل جاری ترجمه مرتبط با زبان ها و گویش های مختلف.

در این راستاء، از پژوهشگران، دانشگاهیان و دانشجویان دعوت گردیده است تا آخرین یافته های علمی خود در زمینه های آموزش و یادگیری زبان ها، ادبیات و ترجمه را به اشتراک بگذارند و به تبادل اطلاعات در زمینه های مرتبط اقدام نمایند.

به طور یقین تبادل نظر و به اشتراک گذاری یافته های پژوهشی می تواند افق جدید و وسیع تری را جهت پژوهش و تحقیق در زمینه آموزش و یادگیری زبان ها، ادبیات و ترجمه ایجاد نماید.

مهم ترین ویژگی این رخداد علمی میان رشته ای بودن آن است که پژوهشگران گرایش های مختلف آموزش و یادگیری زبان ها، ادبیات و ترجمه بتوانند مسائل جاری را از دیدگاه های مختلف و بر اساس گرایش خود بررسی نمایند.

مقالات به یکی از سه زبان فارسی، عربی یا انگلیسی در کنفرانس قابل ارائه است. مقالات دریافت شده توسط کمیته علمی بین المللی با توجه به ملاک های علمی داوری می شوند. مقالات پذیرفته شده به صورت شفاهی یا پوستر در کنفرانس ارائه می شوند.

علاقه مندان جهت اطلاعات بیشتر، ثبت نام و ارسال چکیده می توانند به وب سایت دومین کنفرانس بین المللی بررسی مسائل جاری ادبیات، ترجمه و آموزش و یادگیری زبان ها WWW.LTLT.IR مراجعه نمایند.

تعداد بازدید: 2251 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  

  بخشنامه 1000/1403/115 مورخ 1403/01/08 دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال 1403


  بخشنامه تامین منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان از طریق افزایش یک درصد ارزش افزوده


  حداکثر حقوق مدیران دولتی ۷۰ میلیون تومان شد/ ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت


 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING