جمعه، 10 فروردین 1403 - 19:52   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33469صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 29 فروردین 1396 - 09:10
سند آموزشی ۲۰۳۰ از نظر مجلس بی‌اعتبار است
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


سند آموزشی ۲۰۳۰ از نظر مجلس بی‌اعتبار است/ مجاری قانونی برای پذیرش سند طی نشد
سرویس فرهنگی
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه سند آموزشی ۲۰۳۰ بی‌اعتبار است، از بی‌اطلاعی مجلس درخصوص تصویب آن در دولت خبر داد.
سند آموزشی 2030 از نظر مجلس بی‌اعتبار است/ مجاری قانونی برای پذیرش سند طی نشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی زاهدی به اظهارنظرهای معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش طی مناظره چند روز گذشته با معاون وزارت آموزش و پرورش دولت دهم در برنامه‌ گفتگو ویژه خبری شبکه دو سیما، مبنی براینکه رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و به دنبال آن مجلس با پذیرش سند  2030 که ازسوی سازمان یونسکو تعریف شده موافق هستند واکنش نشان داد.

زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص رویکرد مجلس به سند آموزشی 2030 گفت: آقای زرفشان در این مناظره در حالی از اینجانب به عنوان موافق و مطلع از روند پذیرش سند آموزشی 20 30 از سوی ایران سخن گفته است که چنین مسئله‌ای صحت ندارد و این سند مورد تایید بنده نیست.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، استدلال‌های معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش را در این برنامه تلویزیونی مخدوش توصیف کرد و ادامه داد: به گفته زرافشان همراهی نماینده‌ای ازسوی کمیسیون در اجلاس مرتبط با این سند در کشورهای ژاپن و کره به معنای موافقت کمیسیون با این سند است؛ در صورتی که صرف شرکت ایران در بسیاری از کنفراس‌های جهانی می‌کند به معنای پذیرش همه مباحث مطرح شده در آن کنفرانس نیست.

وی توضیح داد: یونسکو هیچ کشوری را ملزم به پذیرش و اجرای این سند آموزشی جهانی نکرده اما مسئولان آموزشی ایران بدون اطلاع کمیسیون آموزش مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی، این سند را پذیرفته و حتی این سند را تحت عنوان "اقدام و عمل" گسترش داده و به عنوان سندی که باید تا 15سال آینده در آموزش و پرورش ساری و جاری شود در دولت به تصویب رساندند.  

زاهدی به دلایل انتقاد خود به پذیریش این سند اشاره کرد و افزود: این سند در ایران هیچ کدام از مجاری قانونی را طی نکرده؛ درحالی که اسناد بالادستی آموزشی متعددی همچون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه جامع علمی کشور، سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و... در  ایران تعریف شده‌اند، لذا کشور فاقد و نیازمند سند آموزشی نیست.

وی تاکید کرد: مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی مرجع تصمیم‌گیری برای پذیرش و اجرای این نوع اسناد محسوب می‌شوند اما هیچ یک از این‌ دو نهاد در جریان مراحل طی کرده این سند در کشور نیستند؛ لذا آقایان حق دور زدن این دو نهاد مرتبط را نداشتند.

این نماینده همچنین با بیان اینکه سند 2030 با مفاد کنونی نمی‌تواند مورد تایید مجلس باشد، تصریح کرد: انتقادهای جدی در مباحث امنیتی این سند نیز وجود دارد چراکه اطلاع متضاد با چارچوب‌های امنیتی از ایران می‌خواهند لذا سند آموزش 2030 از نظر مجلس بی‌اعتبار است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: ایران برای انجام تعهدات خود درخصوص ایجاد عدالت آموزشی در جهان به جامعه جهانی، به پذیرش این سند نیاز ندارد چراکه در حال حاضر نیز با تقبل آموزش رایگان جمع کثیری از مهاجران افغانی و موارد دیگر به این مهم جامعه عمل پوشانده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، معاون آموزش متوسط آموزش و پرورش در برنامه گفتگوی ویژه خبری توضیح داده است که سند آموزش 2030 از سال 1990 توسط وزرای آموزش و پرورش چند کشور جهان با 6 هدف کلی با شعار آموزش برای همه به تصویب رسید که آموزش و پرورش ایران منطبق با معیارهای خود تاکنون آن را عملیاتی کرده است. وی همچنین گفته است؛ دلایل افرادی که معتقدند سند آموزش 2030 مخفیانه و غیرقانونی به تصویب رسیده است را رد کرد و گفته است؛ این سند 25 سال سابقه اجرا دارد چگونه برنامه‌ای که 25 سال از اجرای آن می‌گذرد غیرقانونی و مخفیانه است و تمام نهادهای قانونی مثل مجلس شورای اسلامی انقلاب در جریان تصویب این سند بودند./

تعداد بازدید: 1619 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING