پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 06:37   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33517صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 3 اردیبهشت 1396 - 14:14
2.5 درصد از شیر تولید شده کشور در مدارس توزیع می شود
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 

 

عضو دبیرخانه کمیته ملی شیر مدارس کشور گفت: 13 میلیون و 500 هزار دانش آموز از شیر رایگان مدارس بهره مند می شوند و از نظر تعداد افراد تحت پوشش؛ ایران بزرگترین برنامه توزیع شیرمدارس در جهان را دارد.
به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از پانا، نصرالله جعفر آبادی با بیان اینکه توزیع شیر مدارس در 100 کشور جهان انجام می شود، خاطرنشان کرد: کشور ما جز 10 کشور اول شروع توزیع شیر در مدارس است.
وی از توزیع سالانه 770 میلیون پاکت شیر در مدارس کشور خبر داد و افزود: با توجه به توزیع شیر رایگان بین تمامی دانش آموزان در سه سال اخیر، ایران بزرگترین برنامه شیر مدارس را از نظر تعداد افراد تحت پوشش در دنیا دارد.
جعفرآبادی با بیان اینکه یارانه شیر مدارس هدفمندترین یارانه در کشور است، گفت: 2.5 درصد از شیر تولید شده کشور در مدارس توزیع می شود.
عضو دبیرخانه کمیته ملی شیر مدارس کشور تامین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت دانش آموزان، تامین بخشی از نیازهای غذایی روزانه دانش آموزان و ترویج فرهنگ مصرف شیر و آموزش غذا و تغذیه سالم را از مهم ترین اهداف توزیع رایگان شیر در مدارس کشور برشمرد.
جعفرآبادی افزایش سطح بهداشت دانش آموزان، افزایش قدرت یادگیری در دانش آموزان، افزایش مصرف شیر و حضور در سبد خانوار، ترویج فرهنگ مصرف شیر در خانواده ها و افزایش توانایی های صنعت لبنی ایران از جمله موفقیت های توزیع شیر رایگان در مدارس دانست.
وی از راه اندازی سامانه توزیع شیر در مدارس سراسر کشور خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 90 در صد مدارس وارد این سامانه شده اند.

تعداد بازدید: 742 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی