جمعه، 31 فروردین 1403 - 20:24   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33518صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 3 اردیبهشت 1396 - 13:15
وزیر بهداشت:27 درصد از دانش آموزان چربی خون بالا دارند / 89 درصد مردم نمک اضافی مصرف می کنند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

وزیر بهداشت گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، 10 درصد از دانش آموزان افزایش وزن و چاقی دارند و 27 درصد از آنها به دلیل مصرف فست فود و تغذیه نامناسب، چربی خون بالا دارند همچنین از هر 10 دانش آموز، یک نفر به طور روزانه از سوسیس و کالباس استفاده می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر سید حسن هاشمی صبح امروز و همزمان با سومین روز از هفته سلامت در همایش 1000 نفری سفیران سلامت دانش آموزی، با تاکید بر اهمیت مصرف شیر، اظهار کرد: 60 درصد از دانش آموزان به صورت منظم، شیر مصرف می کنند که البته کافی نیست و حتما باید استفاده روزانه از شیر، میوه و سبزیجات در بین مردم و به ویژه دانش آموزان افزایش یابد.
وزیر بهداشت با بیان اینکه در دهه های گذشته، بیشترین علت مرگ مردم، بیماری های واگیری مانند وبا، دیفتری، سرخک و آبله بود، افزود: به دلیل پیشرفت علم بشری و با تولید واکسن ها، مقاومت مردم در برابر این بیماری ها بالا رفت اما امروزه بیماری های غیرواگیر، علت عمده مرگ مردم دنیا و ایران است.
هاشمی خاطرنشان کرد: از هر 10 دانش آموز، 5 نفر چاق هستند که از این پنج نفر 2 نفر اضافه وزن دارند، دو نفر تقریبا چاق هستند و یک الی دو نفر هم شکم بزرگتر از قد و قواره خود دارند. 27 درصد از مردم فشار خون بالا دارند و به عللی مانند سکته های قلبی و مغزی جان خود را از دست می دهند، زیرا فشار خون بالا موجب سکته مغزی یا فلج شدن و چربی خون بالا باعث سکته های قلبی می شود بنابراین ورزش و تحرک بدنی کافی، از انباشته شدن چربی ها در بدن، تنگ شدن دیواره های قلب و توقف جریان خون جلوگیری می کند.

تعداد بازدید: 662 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی