RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 22:38   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33546صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 5 اردیبهشت 1396 - 12:48
نظام تعلیم و تربیت از درد مزمن «اقتصاد آموزش و پرورش» رنج می‌برد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


خبرگزاری فارس: نظام تعلیم و تربیت از درد مزمن «اقتصاد آموزش و پرورش» رنج می‌برد
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف مشخص شده برای مدرسه‌سازی در سند تحول، از درد مزمنی رنج می‌‌برد و آن هم مسئله اقتصاد آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر با موضوع چالش‌های مدرسه‌سازی در کشور با بیان اینکه تفاوت مدارس حال حاضر و مدارس هدف‌گذاری شده در سند تحول بنیادین بسیار است، اظهار داشت: امروز اجرای سند تحول بحث جدی آموزش و پرورش است و سعی داریم مدرسه‌سازی را در جهت اهداف سند، پیاده‌سازی کنیم.

وی افزود: در گذشته تعریف از مدرسه، محلی برای انتقال دانش و محفوظات بود. این تعریف در سند تحول بنیادین به هم ریخته شد و مدرسه به عنوان محل زندگی تعریف شد.

نوید ادهم اضافه کرد: یکی از ابعاد زندگی، آموزش دانش است و مفاهیم عبادی، فناوری و زیباشناختی از دیگر ابعادی است که در مدرسه‌ و مدرسه‌سازی باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه معماری و رنگ‌آمیزی مدارس باید متأثر از این تعریف باشد، اظهار داشت: جهت‌‌گیری ساخت‌و سازهای اخیر در کشور برای ایجاد چنین مدارسی بوده است اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مدارسی که بیش از 50 سال قدمت دارند و آثار مثبتی در فعالیت خود داشتند با عنوان مدرسه ماندگار ثبت شده‌اند که از جمله به مدرسه‌ ایرانشهر در یزد و البرز در تهران می‌توان اشاره کرد.

نویدادهم با اشاره به عبارت «مدرسه دوست‌ داشتنی» در سند تحول، ادامه داد: آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف مشخص شده برای مدرسه‌سازی در سند تحول از درد مزمنی رنج می‌‌برد و آن هم مسئله اقتصاد آموزش و پرورش است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه مکانیزم‌های طراحی شده که با حداقل‌هایی می‌توان خیّر مدرسه‌ساز شد، گفت: خیرین مدرسه‌ساز هر سال بخشی از تعهداتشان را در قبال آموزش و پرورش عملیاتی می‌کنند و ما به اهداف بلند و مشی زندگی این افراد احتیاج داریم تا آنها را به عنوان الگو به دانش‌آموزان معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: تا زمانی که مسئولان ارشد نظام، مشکل اقتصاد آموزش و پرورش را حل نکنند هیچ مساله‌ای در آموزش و پرورش پیش نخواهد رفت مساله سند تحول وابسته به اقتصاد آموزش و پرورش است.

تعداد بازدید: 742 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی