RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 14:59   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33568صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجییکشنبه، 10 اردیبهشت 1396 - 12:35
برگزاری سومین دوره المپیاد زبان فارسی در ارمنستان
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

ایسنا/ سومین دوره­ المپیاد زبان فارسی مدارس فارسی‌آموز کشور ارمنستان با عنوان «نکوداشت روز خلیج فارس» روز شنبه ۹ اردیبهشت و در آستانه روز ملی خلیج فارس، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در ارمنستان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم که با حضور سقمونیان مدیر کل آموزش شهرداری ایروان، دکتر وسکانیان رئیس کرسی ایران شناسی دانشگاه دولتی ایروان، مجید مشکی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، مدیران و معلمان مدارس فارسی آموز و دانش آموزان و خانواده های آنان برگزار شد پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان، مجید مشکی رایزن فرهنگی کشورمان ضمن خوشامدگویی به حضار و شرکت کنندگان در مسابقه و با گرامی داشت روز ملی خلیج فارس، المپیاد زبان فارسی را رقابتی علمی دانست که هدف از برگزاری آن ارتقای دانش زبان فارسی در بین دانش آموزان مدارس ارمنستان است.
وی یادگیری زبان فارسی را دریچه ای به سوی دنیای علم، هنر و اخلاق ارزیابی و اظهار کرد: تمام دانش آموزانی که در این المپیاد شرکت کردند، برندگان این مسابقه علمی هستند چرا که با آمادگی برای شرکت در این رقابت، پنجره ای جدید از دنیای فرهنگ را به سوی خود گشوده اند.
در ادامه مراسم افتتاحیه این دوره، خانم سقمونیان مدیر کل آموزش شهرداری ایروان با ابلاغ پیام خرسندی شهرداری ایروان به این رقابت علمی، از برپایی سومین دوره المپیاد زبان فارسی ابراز خرسندی کرد و با قدردانی از همکاری بسیار سازنده رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان برای توسعه آموزش زبان فارسی، ابراز امیدواری کرد که حرکت فارسی آموزی در ارمنستان همچنان رو به گسترش و تعمیق باشد.
دکتر وارطان وسکانیان رئیس کرسی ایران شناسی دانشگاه دولتی ایروان دیگر سخنران مراسم افتتاحیه بود که با اشاره به روز خلیج فارس در خصوص نام خلیج فارس در متون کهن ارمنی به ایراد سخن پرداخت. وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به نقش ایران در منطقه، امنیت خلیج فارس را مرهون ثبات و امنیت بالای ایران دانست و اظهار کرد: ثبات و امنیت حاکم بر ایران و خلیج فارس برای ارمنستان بسیار حائز اهمیت است زیرا بهترین راه ارمنستان برای دسترسی به آب های آزاد جهان، ایران و خلیج فارس است که در تمام متون قدیمی ارمنی از آن با همین نام، اسم برده شده و باید تا ابد با همین اسم از آن یاد شود.
پس از سخنان دکتر وسکانیان المپیاد با قرعه کشی اسامی بین گروه های شرکت کننده به صورت رسمی آغاز شد و پس از چهار ساعت رقابت تنگاتنگ برندگان این المپیاد علمی مشخص شدند.
در این دوره از مسابقات که با حضور هشت گروه از مدارس ارمنستان شامل مدرسه ۲۰۰، ۴۳، ۱۳۶ و ۱۰۰ ایروان و مدرسه کارپی، مدرسه دوین، آرتاشات و مدرسه گارنی، برگزار شد، مدارس دوین و ۴۳ و ۲۰۰ ایروان به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

تعداد بازدید: 1564 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی