پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:37   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33667صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیدوشنبه، 25 اردیبهشت 1396 - 13:41
یاداشتی بر مناظره سوم کاندیداهای ریاست جمهوری‎‎
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


 
زمان تصمیم‌گیری بزرگ
حسین طاهری‌فرد
آخرین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری با موضوع « مسائل اقتصادی » برگزار گردید. همانطور که پیش‌بینی می‌شد مناظره سوم با توجه به اقتصادی بودن چالشی‌تر آغاز شد. مناظره سوم می‌توانست میدانی برای بررسی برنامه‌های اقتصادی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری شود اما این مناظره همانند مناظرهای قبلی با حاشیه‌های زیادی همراه شد و اصل موضوع مناظره تحت تأثیر اتهام‌زنی، دروغ و بداخلاقی سیاسی قرار گرفت.
درحالی که مناظره سوم می‌توانست بهترین فرصت برای ارائه آرا و نظرات اقتصادی نامزدها شود، اما متاسفانه این مناظره هم به مجموعه‌ای از اتهامات واهی و ناروا از سوی محمد باقر قالیباف و نامزدهای همسو تبدیل شد.
آنچه در مناظره سوم اتفاق افتاد تلاش بی‌وقفه قالیباف برای تخریب کاندیداهای دولتی بود. او تلاش کرد تا با حمله ناجوانمردانه به دولت اقبال عمومی افکار عمومی را به خود جلب نماید. قالیباف نشان داد که در حوزه اقتصاد هیچ برنامه اجرایی و طرح قابل تاملی ندارد. وعده‌های پوپولیستی او با واقعیت‌های اقتصادی ایران همخوانی ندارند و طرح این مسائل تنها یک ادعا و با هدف جذب آراء رأی‌دهندگان خاکستری می‌باشد.
در مجموع قالیباف بازنده اصلی مناظره‌ها بود، چراکه او نشان داد که برای بالا رفتن از پله‌های قدرت می‌توان از همه مرزها عبور کرد، هرکار و صحبتی را مطرح کرد، می‌توان ادب انتخاباتی رو کنار گذاشت و راه بی‌ادبی و بد‌اخلاقی سیاسی را پیشه کرد. می‌توان برای پیروزی در انتخابات و فریب افکار عمومی دست به هر اقدام انحراف کننده‌ای ‌زند.
قطعاً پیروز قطعی مناظره سوم نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، روحانی بود، چراکه او به درستی نشان داد که شعارزدگی آفتی برای فضای سیاسی کشور است. روحانی با تسلط آماری و کارشناسی بر مسایل کلان اقتصادی نشان داد که قادر است در 4 سال آینده با قدرت بیشتری برنامه‌های فعلی خود را پیش ببرد. روحانی نشان داد راه‌حل برون رفت از این وضعیت بغرنج، محرومیت، فقر و بیکاری برنامه‌ریزی اجرایی بلند‌مدت و تدریجی است. روحانی به‌درستی نشان داد که وعده‌های پوپولیست‌ها یکبار دیگر کشور در سراشیبی سقوط قرار خواهد گرفت.
اینک انتخابات ریاست‌جمهوری فرصتی است که در آینه‌ی آن, می‌توان چشم انداز اقتدار ملت و تجلی مردم‌سالاری را دیگربار به نظاره نشست. کشور در آستانه یک تغییر و دوراهی سرنوشت‌ساز قرار گرفته است. در انتخابات 29 اردیبشهت قرار است « آینده ایران » را ترسیم کنیم. مناظره سوم بخوبی نشان داد که زمان تصمیم‌گیری بزرگ فرا رسیده است. پوپولیست‌ها و افراطیون با تمام توان برای انهدام و ورشکستگی این مملکت وارد میدان شده‌اند. آنان آگاهانه برای اعاده قدرت، زندگی مردم، اقتصاد و آینده کشور را برای بازی‌های سیاسی هزینه می‌کنند. بنابراین پس تا فرصت باقی‌است باید با هشیاری و انتخاب درست، یک اشتباه را دوبار تکرار نکنیم و نگذاریم فرصت‌طلبان و تندروها با پوپولیسم فریبکارانه کشور از راه درستی که پیش گرفته است برگردانند.
و سخن پایانی؛
در شرایط کنونی شرکت در انتخابات ضرورتی عقلانی است و برآیند حضور حداکثری در انتخابات، تداوم دهنده اعتدال و عقلانیت خواهد بود. بی‌شک مردم علی‌رغم برخی کاستی‌ها و مشکلات، آگاهانه با امید به آینده بهتر، بار دیگر به اعتدال و عقلانیت روحانی اعتماد خواهند کرد. چراکه می‌دانند تداوم و استمرار حاکمیت اعتدال و عقلانیت موجب باز شدن درهای پیشرفت، ثبات و توسعه اقتصادی، امنیت سیاسی و اجتماعی، بهبود منزلت و اقتدار ایران در عرصه جهانی و منطقه و دموکراسی و آزادی و فرهنگ خواهد شد.

تعداد بازدید: 1049 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی