سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 16:39   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی


  هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی " سرمایه های انسانی: چالش ، راه کارها و هوش مصنوعی "


  استخدام مالی منابع انسانی بازرگانی


  💣 معرفی پنل شرکتی نماتک 📣


  📣 هفتمین 🎊بزرگداشت روز ملی منابع انسانی


  حداکثر حقوق مدیران دولتی ۷۰ میلیون تومان شد/ ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت


  بخشنامه تامین منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان از طریق افزایش یک درصد ارزش افزوده


  بخشنامه 1000/1403/115 مورخ 1403/01/08 دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال 1403


  کارجو یان جویای کار در رده های مدیریتی و تخصصی


  اگهی های استخدامی کارفرما یان رده های مدیریتی وتخصصی تهران کرج قم مشهد


- اندازه متن: + -  کد خبر: 33728صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 2 خرداد 1396 - 16:55
چابهار پایین‌ترین رتبه کشوری در شاخص فضای آموزشی
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


نماینده مردم چابهار،نیکشهر،کنارک و قصرقند درمجلس با بیان اینکه شاخص فضای آموزشی برای هر دانش آموز در منطقه چابهار ۴۸ سانتیمتر مربع است،گفت: چابهار پایین‌ترین رتبه کشوری را در شاخص فضای آموزشی کشور را دارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: نماینده مردم چابهار،نیکشهر،کنارک و قصرقند درمجلس با بیان اینکه شاخص فضای آموزشی برای هر دانش آموز در منطقه چابهار ۴۸ سانتیمتر مربع است،گفت: چابهار پایین‌ترین رتبه کشوری را در شاخص فضای آموزشی کشور را دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازفارس، عبدالغفور ایران‌نژاد در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 2 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، افزود: خدایی بزرگ را شاکریم که یکبار دیگرملت آگاه و بزرگ ایران به ندای رهبری  لبیک گفتند وحماسه‌ای دیگری را با شکوه وعظمت مردم ایران  تحت عنوان سالاری دینی به جهانیان نشان دادند و در این راستا نیز برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی بنام خود ثبت کردند که این عمل شایسته تقدیر و تبریک است.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر،کنارک و قصرقند در مجلس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اینجا لازم می دانم از  حضور حداکثری ملت ایران بویژه مردم شریف استان سیستان و بلوچستان  در انتخابات  ریاست جمهوری و شورای شهروروستا  تشکر کنم، تصریح کرد:  رئیس‌جمهور محترم اعتماد مجداد ملت شریف ایران و کسب این افتخار بزرگ و کم نظیر رابه محضر جنابعالی و به پیشگاه رهبرمعظم  انقلاب تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: فردا سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر،روز  مقاومت،ایثارو پیروزی را به رهبرمعظم انقلاب اسلامی،ملت ایران و خانواده معظم شهدا تبریک عرضه می کنم وهمچنین فرارسیدن ماه مبارک رمضان را نیز  گرامی  می دارم.

ایران‌نژاد افزود:در اولین نطق رسمی‌ام در مجلس دهم،بیش از همه از مردم انقلابی و مهربان حوزه انتخابیه‌ام چابهار، نیکشهر،کنارک، قصرقند که  مرا به عنوان  خدمت گزارشان انتخاب کردند،قدرانی می کنم.

نماینده مردم چابهار،نیکشهر،کنارک و قصرقند در مجلس بابیان اینکه حوزه انتخابیه ام شامل چهار شهرستان،9 بخش وهزاروچهارصدوچهل روستا با وسعتی بالغ بر33 هزار و چهارصد کیلومترمربع است، تصریح کرد: چابهارو کنارک به عنوان دروازه توسعه شرق کشورو با دارابودن تنها بندر اقیانوسی،مرز زمینی  با کشور پاکستان  دارای فرصت های اقتصادی حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: همچنین این حوزه انتخابیه داری 310 کیلومتر مرزآبی و متصل به آبهای  اقیانوس هند است که این امر نشان از ظرفیت‌های اقتصادی  از جمله گردشگری،کشاورزی ، ترانزیت،حمل ونقل کالا تجارت  و استقرار  صنایع  بزرگ نظیر  پتروشیمی،فولاد و معادن دارد.

ایران‌نژاد افزود:با توجه به محرومیت منطقه ایجاد فرصت های شغلی باید در دستورکار قرار بگیرد؛بنابراین باعنایت به  خط ریلی که  از غرب قصرقند و شرق نیکشهر می گذرد،انتظار می رود  این دو منطقه جز مناطق ویژه اقتصادی به شمار آیند.

وی ادامه داد:منطقه آزاد،تجاری و صنعتی و دو بندر شهید بهشتی  و کلانتری و چهارده بندر صیادی تخلیه در حوزه ای  صید و شیلات از فرصت‌های مهم اقتصادی این حوزه انتخابیه  تلقی می‌شود.

نماینده مردم چابهار،نیکشهر،کنارک و قصرقند درمجلس، افزود: ظرفیت بالایی ترانزیت تجاری و ارتباط با کشورهای حاشیه اقیانوس هند، ایجاد منطقه آزاد مشترک میان ایران و افغانستان در سیستان،توسعه مناطق آزاد چابهار از دیگر  پتانسیل های اقتصادی در این مناطق به شمارمی‌آیند.

وی ادامه داد:حوزه انتخابیه اینجانب با توجه به ظرفیت های اقتصادی که دارد، متاسفانه پایین رتبه  در شاخص توسه انسانی  را اذعان خود کرده است.

ایران‌نژاد با بیان اینکه آب شرب بهداشتی و سالم درشهر و رستاها کمتراز21 درصد است، صریح کرد: این امر بدین معنا است که 79 درصد مردم در کنار آب های  بیکران اقیانوسی بعد از گذشت سالها تشنه هستند.

نماینده مردم چابهار،نیکشهر،کنارک و قصرقند درمجلس افزود: مطاله و احداث آب شیرین کن با ظرفیت حداقل یک میلیون مترمکعب آب برای تامین  آب شرب برای حداقل500  هزار نفر، در افق پنجاه ساله بیش از 60 هزار هکتار اراضی حاصلخیز کشاورزی و ده ها کارخانه در حوزه چابهار و کنارک و استان سیتان و بلوچستان از ضرورت های مهم تلقی می شود.

وی ادامه داد: مطالعه ساخت سد در رودخانه ها  یکی از  ضرورت های  برای  تامین آب شرب و کشاورزی در این  حوزه انتخابیه است همچنین در توزیع و روشنایی جنوب استان،مشکلات عدیده ای  وجود دارد و این درحالی که مردم این مناطق در گرما 50 درجه به سر می‌برند و انتظار می رود در این راستا هیئت دولت در تعرفه برق منازل  مردم مناطق محروم نیک شهر، قصر قند تجدید نظر کند.

ایران‌نژاد افزود:تنها بیمارستان شهر چابهار که در گذشته درمانگاه  تامین اجتماعی بوده است و هم اکنون تبدیل به بیمارستان156 تخت خوابی تبدیل شده است، قادر به  ارائه درمانی نیست؛زیرا براساس شاخص های کشوری تعداد تخت‌های بیمارستان‌ها به اعضای هر 1000 نفر 1/8تخت  باید  در نظر گرفته شود بنابراین چابهارمطابق با استاندارد کشوری نیازمند 1300تخت بیمارستانی است.

نماینده مردم چابهار،نیکشهر،کنارک و قصرقند درمجلس تصریح کرد: ساخت بیمارستان تخصصی540 تخت خوابی  چابهار، بیمارستان64 تختخوابی تولان، بیمارستان96 تختخوابی در قصر قند،ساخت بیمارستان 22 تخت خوابی در  کنارک ، بیمارستان 32 تخت خوابی در زرآباد از  ضروریات بهبود وضعیت خدمات رسانی به بیماران در این حوزه انتخابیه است.

وی ادامه داد: تاسیس دانشگاه سلامت،تخصیص سهمیه ویژه  نیروی بومی ماندگار برای کادر نیروی‌های بیمارستان ها در تمام مقاطع کاردانی ، کارشناسی  وغیر.. مورد نیاز است واین در حالی است که چابهار پایین‌ترین رتبه کشوری را در شاخص فضای آموزشی کشور  را  دارد به طوری که در شهر چابهار که مردم و مسئولان  آن را مراکز تحول اقتصادی منطقه می دانند،شاخص فضای آموزشی برای هر دانش آموز 48 سانتیمتر مربع است.

چابهار از لحاظ جمعیت حاشیه نشینی بالاترین رتبه را در کشور دارد

ایران‌نژاد، افزود: حوزه انتخابیه بنده صدها مدرسه فرسوده و استجاری،تخریبی دارد؛لذا شهرستان های چابهار،کنارک ،نیکشهر و قصرقند  نیازمند 5700 کلاس درس هستند تا شاخص  فضای آموزشی ما به متوسط  کشوری نزدیک شود.  

نماینده مردم چابهاردرمجلس، تصریح کرد: چابهار از لحاظ  جمعیت حاشیه نشینی بالاترین رتبه را در کشور دارد؛ به طوری  که هم اکنون بیش از60 هزار نفر فاقد امکانات اولیه زندگی نظیر برق،آب و طرح هادی هستند.

وی ادامه داد:وضعیت مالکیتی اراضی سکونتی مناطق حاشیه نشین هنوز مشخص نشده است؛البته  باید در این راستا اشاره کرده که ساماندهی آغازشده اما به کندی پیش می رود.

ایران‌نژاد با بیان اینکه شهر کنارک سالها با مشکل تجمع آبهای سطحی و فاضلاب های خانگی روبرو است، تصریح کرد: اعتبارات لازم برای  فاضلاب  شهری و دفع آبهای سطحی  در  نظر گرفته شود.

وی در پایان یادآورشد:چابهار باید متناسب با نگاه بلند مقام معظم رهبری دیده شود.

تعداد بازدید: 698 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  

  گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی


 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی