جمعه، 31 فروردین 1403 - 22:43   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33737صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 3 خرداد 1396 - 16:46
هفته آتی کمیسیون آموزش میزبان مسئولان آموزشی و فرهنگی برای بررسی سند ۲۰۳۰
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


هفته آتی کمیسیون آموزش میزبان مسئولان آموزشی و فرهنگی برای بررسی سند ۲۰۳۰
سرویس فرهنگی
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس هیاهویی‌های چند وقت اخیر پیرامون سند ۲۰۳۰ را تبلیغات بی‌نتیجه انتخاباتی دانست و گفت: پیرو دستور آقای لاریجانی کمیسیون آموزش هفته آینده با دعوت از مسئولان مرتبط این مهم را بررسی می‌کند.

هفته آتی کمیسیون آموزش میزبان مسئولان آموزشی و فرهنگی برای بررسی سند 2030

داوود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه 2030 "سند" محسوب نمی‌شود بلکه "بیانیه‌ای" است که از سوی سازمان یونسکو صادر شده و ایران الزامی برای اجرای آن ندارد، گفت: اگرچه جنبه‌های اومانیسمی این بیانیه بیشتر است و این مسئله با نگاه جامعه اسلامی به امر آموزش تفاوت دارد اما آقای فانی به‌عنوان وزیر وقت آن را مشروط امضا کرده است و حتی در ذیل امضای خود آورده که ایران ملزم به اجرای مفاد مغایر با مبانی اسلامی و ملی آن نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌یقین اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین مبنا و رویکرد اصلی برای پیشبرد اهداف در نظام آموزشی است لذا پذیرفتن این بیانیه که بیشتر برای اصلاح ارتباط ایران با جامعه جهانی است جای نگرانی ندارد.

وی درخصوص دستور رئیس مجلس به کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر بررسی بیانیه2030، گفت: پیرو دستور آقای لاریجانی کمیسیون هفته آینده از معاونان، مسئولان آموزش‎ و پرورش، نمایندگان شورای عالی انقلاب و افراد صاحب نظر برای پیگیری و بررسی مجدد این مهم دعوت به عمل خواهد آورد این درحالی است که کمیسیون در گذشته نیز به این موضوع پرداخته است.

محمدی تاکید کرد: به‌یقین پذیرفتن و امضاء بسیاری از معاهدات، سندها و بیانیه‌های مختلف بین‌المللی به ویژه موضوعاتی که ازسوی سازمان یونسکو طرح می‌شود برای هر کشوری فواید و دستاورد ملی و بین‌المللی به دنبال دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نهادهای بین‌المللی ارتباط میان کشورها را تسهیل می‌کنند و تصمیمات مهم و مفیدی در این سازمان‌های جهانی گرفته می‌شود، ادامه داد: از آنجا که ایران نیز باید با این جامعه جهانی ارتباط داشته باشد عضو بسیاری از این نهادها شده است اما در عین حال ایران خود را ملزم به پذیرفتن مسائلی که با مبانی اعتقادی در تضاد است نمی‌داند.    

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین هیاهویی‌های چند وقت اخیر پیرامون 2030 را تبلیغات بی‌نتیجه انتخاباتی دانست./

تعداد بازدید: 798 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی