RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 12:19   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33774صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 8 خرداد 1396 - 03:23
واکنش دو مسئول آموزش و پرورش به شایعه حذف درس قرآن از دبستان و پیش‌دبستانی با توجه به ۲۰۳۰/ صحت ندارد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اصلی‌ترین و تنها سند حاکم در آموزش و پرورش سند تحول است که اصلی‌ترین پیام آن هم قرآنی است.
واکنش دو مسئول آموزش و پرورش به شایعه حذف درس قرآن از دبستان و پیش‌دبستانی با توجه به ۲۰۳۰/ صحت نداردمهدی نویدادهم در برنامه پرسشگر با ابراز امیدواری از شتاب گرفتن اجرای سند تحول اظهارکرد:‌ یکی از مهم‌ترین وظایف آموزش و پرورش، ایجاد انس با قرآن در میان دانش‌آموزان در فعالیت‌های فوق برنامه و آموزشی است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: این روزها بحث‌هایی پیش آمده که حاکی از حذف درس قرآن از دبستان و پیش‌دبستانی است، من این مسئله را تکذیب می‌کنم و آموزش قرآن از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش است.

وی بیان کرد: اصلی‌ترین و تنها سند حاکم در آموزش و پرورش سند تحول است که اصلی‌ترین پیام آن هم قرآنی است.

نوید ادهم با بیان اینکه تغییرات خوبی در محتوای کتب و جدول برنامه درسی ایجاد شده است، گفت: در مقطع ابتدایی ۲۷ ساعت آموزش قرآن در ۶ سال تحصیلی و درکل ابتدایی و در علوم تجربی و ریاضی ۴۶ ساعت و در علوم انسانی، ۵۰ ساعت آموزش قرآن وجود دارد.

وی ادامه داد:‌ ایده‌آل و اصل این است که ورودی آموزش و پرورش خروجی دانشگاه فرهنگیان باشد، اما متأسفانه ظرفیت دانشگاه فرهنگیان امکان پاسخگویی به نیاز آموزش و پرورش را ندارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش وپرورش نیازمندتوجه بیشتر است، اظهارکرد: ازهمه سیاست گذاران و تخصیص‌دهندگان منابع تقاضا دارم که مشکل بودجه آموزش و پرورش را حل کنند تا نیروی با کیفیت وارد آموزش و پرورش شود.

ادعاهای مطرح شده درباره سند 2030 کذب است

ایسنا نوشت: محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش  در حاشیه سومین نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی کشور ودر جمع خبرنگاران، به نگرانی‌های اخیر پیرامون سند ۲۰۳۰ اشاره کرد و گفت: تاکنون هیچ سند، بخشنامه، برگه یا برنامه‌ای که مغایر با ارزش‌های دینی و قرآنی باشد در آموزش و پرورش مطرح و تدوین نشده است.

وی افزود: در خصوص سند ۲۰۳۰ که اخیراً با عنوان کردن برخی ادعاهای نادرست موجب نگرانی بخش‌های مختلف و به‌خصوص دست‌اندرکاران امور قرآنی شده باید با قاطعیت گفت هیچ اقدامی در این زمینه مغایر با ارزش‌های قرآنی و عترت صورت نگرفته است.

مسیب‌زاده برخی ادعاهای نادرست مطرح شده در خصوص سند ۲۰۳۰ را کذب و دروغ محض عنوان کرد و اظهار کرد: آنچه مسلم است این‌ است که در آموزش و پرورش به هیچ‌وجه فعالیت‌های مغایر با ارزش‌های قرآن و عترت صورت نمی‌گیرد بلکه فعالیت‌های مختلف در راستای حفظ و تقویت ارزش‌های قرآنی انجام شده است.

وی عنوان کرد: طی امسال حدود ۶۳ عنوان کتاب در حوزه آموزش قرآن به‌صورت کاربردی با بیش از دو میلیون نسخه در سطح مدارس کشور توزیع شده است. ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر در سامانه حفظ قرآن آموزش و پرورش در سطح کشور ثبت‌نام کرده‌اند، از این تعداد یک میلیون و ۵۰ هزار نفر حفظ نیم جزء و ۸۰۰ نفر هم حفظ کل هستند.

مسیب‌زاده اضافه کرد: وجود ۱۲۷ مدرسه در سطح کشور که تنها یک دانش‌آموز دارد بیانگر این است که جمهوری اسلامی برای جایی‌که فقط یک نفر مشغول به تحصیل وجود دارد ارزش قائل است. در سال ۹۶ اعتباری بالغ‌بر ۴۸ میلیارد تومان برای حوزه قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است.

تعداد بازدید: 889 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING