RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 21:08   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33785صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 8 خرداد 1396 - 16:31
واکنش آموزش و پرورش به عکس خالکوبی مستهجن کتاب درسی پایه دهم
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: عکس موجود در درس کار و فناوری پایه دهم خطای انسانی بوده و اصلاح شده است.
 

ه واکنش آموزش و پرورش به عکس خالکوبی مستهجن کتاب درسی پایه دهم

 
به این مطلب امتیاز دهید

100% 0%

 
 
 
 

به گزارش سرویس گوناگون جام نیوز، محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی در مورد تصویر کتاب درسی پایه دهم عنوان کرد: این مسئله هیچ ارتباطی با مسائل امروزی در مورد سند ۲۰۳۰ نداشته و کاملا آن را تکذیب می‌کنم چرا که این سند از سوی آموزش و پرورش به هیچ کدام از دستگاه‌های مربوطه ابلاغ نشده و سیاست ما اجرای سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی است.

 

وی ادامه داد: تغییر تولید محتوای جدید در کتاب‌های درسی از سال ۸۹ آغاز شده که این موضوع به سند تحول بنیادین و برنامه درسی مرتبط است.

 

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی عنوان کرد: تصویری که در کتاب درسی پایه دهم وجود داشته صرفا خطای انسانی بوده و طراح کتاب در بخشی به نام کلیشه بدن این مطلب را درج کرده تا این کار به عنوان یک صنعت رسانه ای به دانش‌آموزان معرفی کند چنین طرحی را انتخاب کرده است.

 

محمدیان افزود: عکس کتاب درسی نشان‌دهنده این مسئله است که از شابلون برای طراحی بدن استفاده شده و دانش‌آموزان چنین مسائلی را به عنوان الگوی خود قرار ندهند و آسیب جانی برای خود ایجاد نکنند.

 

وی با بیان اینکه تصویر مورد بحث با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیست، گفت: این مسئله در صورتی واضح است که فرد از قبل این تصویر به طور واضح دیده باشد یا با ابزار‌های متعدد و دقت نظر بالا آن را بررسی کرده باشد و به همین دلیل صفحه آرا کتاب نیز چنین اشتباهی داشت چرا که در نگاه اول این تصویر آشکار نبوده است

 

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه این تصویر در کتاب‌های درسی اصلاح شده تصریح کرد: شخصی که این اصل را به طور واضح در انظار عمومی پررنگ جلوه داده نه تن‌ها دلسوز دانش‌آموزان نسل آینده نبوده بلکه باعث ایجاد آشفتگی در روند آموزشی شده است

 

وی در خصوص هجمه‌های وارده به کتاب‌های درسی و بحث شهید و شهادت بیان کرد: این کار را تأیید نمی‌کند، اما اقدامی که در مورد حذف بخشی از مطلب در مورد شهادت شده به دلیل تشخیص کارشناسی بوده و در کتاب‌ها شهدایی همچون شهید باکری، زین‌الدین، کاظمی و شهدای هسته‌ای همواره مورد توجه قرار گرفته است.

 

محمدیان تأکید کرد: همواره راهنمای عملی برای تألیف کتاب‌های درسی اسناد بالادستی مانند سند تحول بنیادین برنامه درسی ملی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

 

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه از هیچ توصیه و سند حاشیه‌ای برای کار استفاده نمی‌کنیم، یادآور شد: بر اساس نیاز‌ها و پیشرفت و فناوری کتاب‌های درسی تألیف می‌شود.

تعداد بازدید: 2747 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING