پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 10:04   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33921صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیچهارشنبه، 24 خرداد 1396 - 16:18
سنت‌های نادرست مانع حضور "دختران افغانستان" در مدارس
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


سنت‌های نادرست مانع حضور "دختران افغانستان" در مدارس

یک سازمان بشردوستانه غیردولتی نوشت: باید در مورد سنت‌های نادرست در افغانستان که مانع حضور دختران در مدارس می‌شود، آگاهی داده شود تا بهانه‌ای برای آموزش دختران نباشد.
سنت‌های نادرست مانع حضور "دختران افغانستان" در مدارس

به گزارش افکارنیوز،  میر افضل یکی از اعضای گروه پزشکان بین‌المللی(International Medical Corps) که یک سازمان بشردوستانه غیردولتی مستقر در آمریکاست،‌در یکی از روستای مهاجران افغانستان در پاکستان می‌گوید: از آگاهی بخشی این گروه بین‌المللی در مورد مباحث جنسیتی چیزهای زیادی را آموخته است.

 

وی می‌گوید:  ما سنتهای قدیمی بسیاری مانند ازدواج دختران در سنین پایین داریم که ریشه در فرهنگ افغانستان دارد،‌ که مانع حضور دختران در  مدارس می‌شود، همچنین در کمپ مهاجران دختران کمی به مدرسه می‌روند.

 

افضل ادامه می‌دهد: من نیز از این فرهنگ پیروی کرده و فکر می کردم که خواهرزاده ام نیازی به رفتن به مدرسه ندارد و بهتر است که به خانه‌داری مشغول باشد.

 

برای مهاجران افغانستان پسر اهمیت بیشتری دارد و توجه کمی به حضور دختران در مدرسه و تمام کردن دوره آموزش آنها می‌شود.

 

عصا خان، ۲۰ ساله ساکن روستای مهاجران افغانستان در «مرا کاچوری» در منطقه وزیرستان است. وی با کار بازار میوه فروشی می تواند نیازهای اولیه پدر و مادر و خواهر و برادران خود را تامین کند.

 

عصا خان توضیح می‌دهد که فرستادن پسرها به مدرسه نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

 

وی می‌گوید: بعد از حضور در کلاسهای آموزشی حمایت از جنسیت، دیدگاه من تغییر کرده است. بری مثال، من از اینکه خواهر و مادرم چاره ای ندارن جز اینکه به دکتر مرد در زمان بیماری مراجعه کنند، احساس ناراحتی می کنم. بنابراین آموزش دختران ما تنها راهی است که دکتر خانم را در دسترس مادر و خواهر من قرار می دهد.

 

بعد از حضور در این کلاسها، عصا خان دو خواهرش را در مدرسه محلی ثبت نام می‌کند. وی می‌گوید: در حال حاضر خواهران من خوشحال و راضی هستند. زمانی که دختران ما درس بخوانند و موفق شوند، ما احساس غرور می‌کنیم.

 

سپاه پزشکان بین المللی با کمک گروههای افغانستانی در ۱۴ روستای منطقه خیبرپشتونخواه پاکستان برای دسترسی دختران به آموزش و ارائه خدمات به آنها فعال هستند. به عنوان بخشی از این برنامه این گروه کلاسهای حمایت از برابری جنسی برگزاری کرده است.

 

به گزارش وب سایت گروه پزشکان بین‌المللی؛ همچنین این گروه در کنار این برنامه ها تلاش دارد رسوم غلط در مورد دختران مانند ازدواج دختران برای حل درگیریها بین دو قوم را نیز از میان بردارد.

 

خود میرافضل مزایای این برنامه را مشاهده کرده است. بعد از حضور در برنامه‌های این گروه، خود وی در آگاهی دادن به مردم محلی خود در مورد رسوم غلط و همچنین اهمیت آموزش دختران همکاری کرده است.

 

وی می گوید: وقتی به افغانستان برگردم امیدوارم تمامی دختران ما در کلاسهای درس حضور داشته باشند که تا اینکه نسل جدید ما از مزایای آموزش و پرورش بهره برده و موقعیت اجتماعی اقتصادی خود، خانواده و در نهایت جامعه را ارتقا دهند.

 

تعداد بازدید: 1498 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی