جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 01:09   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33965صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 31 خرداد 1396 - 11:24
طرح «پیوند مدرسه، مسجد و منزل» در مدارس سمنان اجرا می‌شود
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:



مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان از اجرای طرح «پیوند مدرسه، مسجد و منزل» در سطح مدارس این استان خبر داد.

محمدرضا جهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: این طرح در 130 مدارس استان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در این طرح 23 هزار و 400 دانش‌آموز استان تحت پوشش قرارگرفته‌اند به برخی از اهداف برگزاری طرح «پیوند مدرسه، مسجد و منزل» در مدارس استان اشاره کرد و افزود: این طرح باهدف تقویت مبانی اعتقادی و اخلاقی دانش‌آموزان انجام می‌شود.

وی به برخی دیگر از اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: ارتقاء سطح بینش علمی، سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان، برگزاری نماز جماعت در مساجد محل و هم‌جوار مدارس از دیگر اهداف اجرای این طرح در مدارس بوده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: خانواده و محیط منزل به همراه محیط مدرسه و مسجد خاستگاه‌های مهم تربیتی جامعه محسوب می‌شوند و ازاین‌رو توجه به آن بسیار مهم است و لذا اجرای طرح «پیوند مدرسه، مسجد و منزل» نیز باهدف ارتقای مبانی تربیتی و دینی دانش آموزان انجام می‌شود.

جهان با اشاره به اینکه تربیت‌پذیری در سنین پایین و دانش‌آموزی اتفاق می‌افتد گفت: توجه در تربیت صحیح دانش‌آموزان در این سه خاستگاه مهم تربیتی می‌تواند از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرده و جامعه را به سمت توسعه و تعالی رهنمون کند.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های آموزش‌وپرورش استان سمنان توجه و ارتقا مبانی اعتقادی و اخلاقی دانش‌آموزان است تصریح کرد: یکی از عناوین شعار سال تحصیلی جدید نماز بوده و تلاش می‌شود در سال تحصیلی جدید زنگ نماز به‌صورت جدی پیگیری شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر نیز نماز جماعت در مدارس استان برپا می‌شود افزود: نماز جماعت در 816 مدرسه استان برپا می‌شود.

جهان با اشاره به حضور مستمر امام جماعات در سطح مدارس استان سمنان گفت: در سطح مدارس استان تعداد 418 روحانی به‌عنوان امام جماعت در مدارس فعال هستند.

تعداد بازدید: 1023 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی