جمعه، 31 فروردین 1403 - 01:53   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34002صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیجمعه، 9 تیر 1396 - 20:21
گوگل، پیشرو در کلاس درس
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

 

سیستم عامل کروم با پشت سر گذاشتن اپل iOS و ویندوز مایکروسافت در موارد کلیدی استفاده از کامپیوتر در مدارس، به سیستم عامل غالب در کامپیوترهای رومیزی مدارس تبدیل شده است. حضور تلفن همراه هم بین دانش آموزان و معلمان پررنگ تر و پررنگ تر می شود.

به گزارش زومیت،سیستم عامل گوگل کروم سهم بازار در کلاس درس های ایالات متحده را به دست آورده است. فناوری موبایل، به ویژه فناوری گوگل در دهه ی گذشته کلاس های درس را به تدریج در اختیار گرفته است. یادگیری شخصی سازی شده، پروسه ی آموزشی در کلاس های درس ایالات متحده است. آموزگاران متعهد هستند که در طی این طرح، برای هر کودک، طرح درسی شخصی سازی شده ای وجود داشته باشد. اینجا است که شرکت های فناوری وارد می شوند تا کلاس درس آمریکایی را بهبود دهند.

کاهوت، پلت فرم آموزشی-سرگرمی است که ۵۰ میلیون نفر کاربر ماهانه در دوره های آموزشی ابتدایی تا متوسط دارد. این پلت فرم آموزشی داده های مربوط به دستگاه های معلم ها و دانش آموزان را روی پلت فرم شرکت جمع آوری کرده است. در گزارش جدید این پلت فرم، پاسخ های ۵۸۰ معلم آمریکایی که عمدتا از مدارس دولتی هستند، در واکنش به سؤالات فناوری که از آن ها پرسیده شده، آورده شده است. اطلاعات زیر از نظرسنجی این پلت فرم استخراج شده است.

iOS اپل در استفاده های موبایل پیشرو است. اما پلت فرم غالب کامپیوترهای رومیزی با اختلافی فاحش، کروم است. در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷، ۵۸ درصد کامپیوترهای رومیزی از سیستم عامل کروم استفاده می کردند. رتبه ی دوم با ۳۱ درصد به ویندوز تعلق دارد. تنها ۱۱ درصد از کامپیوترهای رومیزی از مک او اس استفاده می کردند.

به همین ترتیب، کروم بوک های گوگل از آیپدهای اپل پیشی گرفتند. ۴۴ درصد معلمان و ۴۶ درصد از دانش آموزان از تبلت های کروم بوک استفاده می کنند. در مقام دوم، معلم ها و دانش آموزان متفاوت هستند. معلم ها از لپ تاپ های ویندوزی استفاده می کنند؛ درحالی که دانش آموزان آیپدهای اپل را ترجیح می دهند.

علاوه بر این، مجموعه ی بهره وری گوگل، مجرایی برای تعیین تکالیف درسی و ارائه بازخورد به نام کلاس درس (Classroom)، بیشترین مجموعه ی استفاده شده بود. بیش از نیمی از معلمانی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند (۵۷%)، گفته بودند که از آن استفاده می کنند. پس از آن مایکروسافت آفیس ۳۶۵ بود که ۲۳ درصد از معلم ها از آن استفاده می کردند.

یکی از معلمان معتقد بود که فناوری به او کمک می کند تا به دیتاهای کلاس درس دسترسی داشته باشد و آن ها را جمع آوری کند. او می گوید:

هرگونه ابزاری که تفکر جمعی و همکاری میان معلم ها و دانش آموزان را افزایش دهد، مثل گوگل داکس، در سال های پیش رو بسیار مهم خواهد بود.

تعداد بازدید: 1755 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی