شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 06:59   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34057صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 27 تیر 1396 - 14:16
کتاب‌های درسی بر اساس اسناد بالادستی تدوین می شود
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

 کتاب‌های درسی بر اساس اسناد بالادستی تدوین می شود
[کتاب‌های درسی بر اساس اسناد بالادستی تدوین می شود]

تهران- ایرنا- رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش وپرورش، گفت: تدوین کتاب‌های درسی درآموزش و پرورش بر اساس سیاست های کلان و اسناد بالادستی انجام می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی قم پرس حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان روز سه شنبه در نشست مشترک اعضای ستاد همکاری‌های حوزه های علمیه و آموزش وپرورش اظهارکرد: در تدوین کتاب‌های درسی حوزه علوم انسانی و معارف اسلامی با صاحب نظران حوزه های علمیه مشورت می‌کنیم.
بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید طلابی را تربیت کنند که دارای تخصص در حوزه تربیتی و تعامل خوب با دانش آموزان باشند.
او هم زبانی بین حوزه‌های علمیه و آموزش وپرورش را ضروری دانست و عنوان کرد: آموزش و پرورش و حوزه های علمیه باید با یکدیگر در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت همکاری و تعامل داشته باشند.
محمدیان گفت: بررسی بازخورد عملکرد روحانیون در مدارس و مقایسه مدارس دارای روحانی با سایر مدارس می تواند در برنامه ریزی‌های ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش وپرورش ملاک عمل قرار گیرد.

* توانمند سازی 2 هزار و 700 روحانی شاغل درآموزش و پرورش در سال 96
دبیرستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش نیز در این نشست از توانمند سازی بیش از دو هزار و 700 نفر از روحانیون شاغل درآموزش و پرورش درسال 96 برای انجام فعالیت‌های تربیتی در مدارس و تعامل مطلوب‌تر با دانش آموزان خبر داد.
حجت الاسلام سید مجتبی ملکی اظهار داشت: برای اولین بار برنامه ای با موضوع همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در سال 95 ، تدوین و برای اجرا به استان ها ابلاغ شد و استان ها با توجه به ظرفیت های موجود خود، نسبت به اجرای برنامه های مذکور، اقدام کردند.
وی خاطر نشان کرد: توانمند سازی نیروی انسانی، اعزام مبلغ به استان ها، اجرای طرح روحانی مستقر، دیدار دانش آموزان با مراجع عظام و گفتگوهای دینی از جمله برنامه های ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش است.
ملکی از پیش بینی اعزام 18 هزار مبلغ در سال 96 در مناسبت های مختلف به مدارس خبرداد و افزود: در سال تحصیلی جدید، سه هزار و 500 روحانی در مدارس مستقر می شوند تا در زمینه های تربیتی فعالیت کنند .
وی گفت: طرح روحانی مستقر در مدارس به سه شیوه اجرای طرح امین روحانیون در استان ها، حضور روحانیون در مدارس شبانه روزی و استفاده از دوره خدمت ضروری طلاب در آموزش و پرورش اجرا می شود.
دبیرستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش وپرورش، کمبود طلبه های سطح 2 به بالا در مناطق محروم را یکی از مشکلات خواند و اظهارکرد: تلاش می کنیم، نمایندگانی از حوزه های علمیه در کارگروه های تدوین زیرنظام های سند تحول بنیادین حضور داشته باشند.
وی به پیشنهاد تاسیس رشته تعلیم و تربیت اسلامی در حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، محور تحول در آموزش و پرورش، تحول منابع انسانی است، بنابراین مشارکت حوزه های علمیه در توانمندسازی منابع انسانی ضروری است.
دبیر ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش اظهار کرد: این ستاد به دنبال موازی کاری نیست، بلکه هدفش استفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه در فعالیت های تربیتی است.

* آموزش وپرورش، دستگاه برتر در توسعه فعالیت های قرآنی است
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش نیز در سخنرانی ، آموزش و پرورش را دستگاه برتر در توسعه فعالیت های قرآنی، دانست و گفت: برغم اینکه آموزش وپرورش، دستگاه برتر در توسعه فعالیت‌های قرآنی است، اما همچنان شاهد هجمه‌هایی علیه آموزش وپرورش درخصوص این فعالیت‌ها هستیم.
رضوان حکیم زاده با اشاره به ورود سازمان ها و نهادهای مختلف به عرصه تربیتی، عنوان کرد: تعدد نهادهای تربیتی آسیب زا خواهد بود، بنابراین از آنجا که آموزش و پرورش به صورت نظام مند امر تعلیم وتربیت کودکان ونوجوان در مدارس را برعهده دارد، ضروری است سایر دستگاه ها با ارائه مشورت و راهکار به آموزش وپرورش کمک کنند.

تعداد بازدید: 934 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی