جمعه، 31 فروردین 1403 - 10:18   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34082صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 1 مرداد 1396 - 09:58
قربانیان خاموش و آموزشهای جنسی
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

🌀قربانیان خاموش و آموزشهای جنسی
✍️ خدیجه پاک ضمیر
 

هنوز یکسال و اندی از خاطره دهشتناک مرگ ستایش نگذشته است که بار دیگر این ماجرای تلخ و دردناک تکرار می شود اما اینبار قربانی آتناست. آتنای هفت ساله که بی گناه و بی خبر گرفتار همان سرنوشت شومی می شود که ستایش را به قربانی گرفت …مرگی دردناک به دنبال تعرض و آزار جنسی.
اگرچه این پدیده منحصر به زمان حال نیست، اما امروزه انتشار خبرهایی از وقوع این پدیده مجرمانه به مدد رسانه های جمعی در عین حال که همگان را متأثر و نگران ساخته به چاره جویی نیز واداشته است.
تردیدی نیست که پیامدهای حاصل از کودک آزاری به ویژه سوء استفاده و آزار جنسی کودکان نه تنها گریبانگیر خود این کودکان بزه دیده است، بلکه دردراز مدت تهدیدی بالقوه برای سلامت اجتماع نیز به حساب می آید. بسیاری از بررسی ها نشان می دهند که بسیاری از کودکان قربانی آزار و بدرفتاری (جسمی، روانی، جنسی)، در بزرگسالی خود به آزار کودکان دیگر پرداخته اند و این بزرگترین زیان کودک آزاری است که همواره به تداوم آن کمک کرده است. موضوع مهم دیگری که در میان یافته های محققان داخلی و خارجی در این باره به چشم می خورد، وجود یک رابطه معنادار مثبت میان سوء استفاده و آزار جنسی در کودکی و گرایش به روسپیگری می باشد. براساس یافته های این محققان بسیاری از روسپی ها، قربانیان سوء استفاده جنسی در کودکی بوده اند که این خود منجر به شکل گیری یک هویت جنسی مخدوش  در آنان شده و آنها را به سمت ورود به تجارت جنسی سوق داده است. بررسی تجربه کشورها و جوامعی که تجربه ای نسبتا طولانی در مبارزه با معضل کودک آزاری به ویژه کودک آزاری جنسی داشته اند به خوبی نشان می دهد که هرگونه تلاش و مبارزه ای در این خصوص باید همزمان در دوعرصه حقوقی (وضع و اجرای قوانین کیفری ) و آموزش صورت پذیرد .دو عرصه ای که در این راه ملازم یکدیگرند و هیچ کدام مقدم بر دیگری نیست .

تعداد بازدید: 807 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی