فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:
تهران- ایرنا- آیین نامه ساماندهی مدارس استعدادهای درخشان با تاکید بر ضرورت فراهم آوردن زمینه رشد و پرورش متوازن و همه جانبه دانش آموزان با استعداد برتر و تامین عدالت در برخورداری از فرصت های تعلیم و تربیت، متناسب با استعدادها به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: پیش از این فعالیت مدارس استعدادهای درخشان بدون آیین نامه انجام می شد که اکنون با تصویب آیین نامه جدید، پذیرش دانش آموزان برای پایه هفتم و دهم از انسجام و برنامه ریزی بیشتری برخوردار خواهد شد.
مهدی نوید ادهم اظهار داشت: از این پس مدارس استعدادهای درخشان به استناد مفاد «کلیات نظام تربیت استعدادهای برتر در آموزش و پرورش» به ویژه بند 2 ماده 4 این آیین نامه ساماندهی و اداره می شوند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به مفاد این آیین نامه اشاره و تصریح کرد: بر اساس ماده یک این آیین نامه، مدارس استعدادهای درخشان آن دسته از مدارس دولتی دوره های اول و دوم متوسطه است که با پذیرش نظام مند دانش آموزان دارای استعدادهای برتر در زمینه های گوناگون استعدادی و با ارائه برنامه های ویژه آموزشی، پرورشی و پژوهشی و تدارک فرصت های غنی و متنوع تربیتی، زمینه بروز و پرورش متعادل استعدادها و علائق آنان و پیمودن بخشی از مسیر نخبگی در دوره تربیت رسمی و عمومی را فراهم می کند.
نوید ادهم یادآور شد: همچنین بر اساس این آیین نامه دانش آموز دارای استعداد برتر دانش آموزی است که با توجه به ویژگی های ذاتی خود و در مقایسه با گروه همسالان، می تواند مفاهیم ویژه یک یا چند زمینه را در سطح بالایی درک کرده و یاد بگیرد و در انجام ماهرانه کار و بروز قابلیت های شخصی در آن زمینه، برجستگی خاصی نشان دهد.
وی ادامه داد: در ساماندهی این مدارس بر اهدافی چون شناسایی، جذب و پرورش دانش آموزان دارای استعدادهای برتر، مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، ایجاد فرصت های غنی و متنوع تربیتی ...
|