چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 07:15   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34135صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 16 مرداد 1396 - 14:50
معاون اجتماعی وزیر بهداشت: قرارداد خرید شیر مدارس با برخی کارخانه ها لغو شد
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


تهران - ایرنا - معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به بیش از چهار هزار مورد نمونه برداری از شیرهایی که در مدارس توزیع شده است، به علت غیر بهداشتی بودن و مشکل کیفیت برخی از این شیرها، قرارداد خرید شیر مدارس با برخی کارخانه های تولید شیر لغو شد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، محمد هادی ایازی روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با وزارت بهداشت در زمینه آموزش، دانش آموزان دچار بیماری های صعب العلاج بستری در بیمارستان ها افزود: در طول دولت یازدهم ماموران وزارت بهداشت حدود 63 هزار و 740 مورد بازرسی بهداشتی از مدارس داشتند که در این بازرسی ها چهار هزار و 47 مورد بازرسی از کیفیت شیرهای توزیعی انجام شد که در برخی موارد نمونه برداری ها به لغو قرارداد خرید با کارخانه تولید شیر منجر شد.
وی ادامه داد: در دولت یازدهم در مجموع پنج تفاهمنامه همکاری بین وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش امضا شد، که اولین آن همکاری در زمینه توانمندی دانش آموزان و اولیای مدارس در زمینه کنترل شیر مدارس، محدویت توزیع مواد غذایی مضر مثل سوسیس و کالباس و چیپس و نوشابه در مدارس بود.
ایازی گفت: دومین تفاهمنامه آموزش و بکارگیری سفیران سلامت بود که طی آن یک میلیون و 270 هزار دانش آموز به عنوان سفیر سلامت معرفی شدند و آموزش دیدند. تفاهمنامه سوم در زمینه مراقبت های اجتماعی بود که بین 9 دستگاه از جمله وزارت بهداشت و آموزش و پرورش امضا شد تا بر اساس آن شاهد ارتقای سلامت اجتماعی دانش آموزان باشیم.
وی افزود: مراقبت های اجتماعی دانش آموزان سال گذشته در 6 استان و 72 مدرسه اجرا شد و از مهر امسال در 32 استان و 384 مدرسه اجرا می شود.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت ادامه داد: تفاهمنامه چهارم در زمینه ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان بود که آن هفت میلیون دانش آموز تحت پوشش خدمات رایگان فلورایدتراپی قرار گرفتند و آموزش بهداشت دهان و دندان برای والدین این دانش آموزان اجرا شد.

تعداد بازدید: 983 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی