پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 12:52   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34136صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 16 مرداد 1396 - 15:51
حمایت مالی از هنرستان‌های غیردولتی
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

 

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در امر هدایت تحصیلی تابع سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش هستیم گفت: معتقدیم باید شرایط هنرستان‌های دولتی و غیردولتی را تسهیل کنیم. هر هنرستان غیردولتی که بتواند امسال یک کلاس به مجموعه دانش‌آموزان خود در شاخه فنی و حرفه‌ای یا کاردانش اضافه کند، مورد حمایت ویژه قرار گرفته و پاداش مالی دریافت می‌کند تا هنرستان را تجهیز کند.

به گزارش ندای مردم، مرضیه گرد درباره هدایت تحصیلی دانش آموزان و علت پذیرش همه دانش‌آموزان در رشته علوم تجربی در مدارس غیردولتی اظهار کرد: طی چند سال گذشته تمام ضوابط هدایت تحصیلی که در مدارس دولتی اعمال می‌شد در مدارس غیردولتی هم اعمال شده است. مدارس غیردولتی هم سهمیه بندی داشتند و حتی در برخی استان‌ها مشکلاتی داشتیم و کمتر از ۱۰ سهمیه ثبت نامی در مدارس چند استان داشتیم که منطقی نبود.

وی افزود: اما سال گذشته پیرامون هدایت تحصیلی، فشار سنگینی به آموزش و پرورش وارد شد و خانواده‌ها و دانش آموزان متقاضی ادامه تحصیل در رشته تجربی بودند. اگر به دنبال تحقق سند تحول هستیم باید سایر دستگاههای نظارتی با ما همراه باشند و کمک کنند و اولیاء هم علت اصرار آموزش و پرورش را جویا شوند که چرا باید توازن برقرار شود؟.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته خواسته اولیاء این بود که علی رغم نظر مشاورین فرزندشان وارد رشته تجربی شود عنوان کرد: سال گذشته محدودیت وجود داشت، اما امسال اعلام شد چنانچه در برخی مدارس غیردولتی ظرفیت خالی وجود دارد و خانواده علاقه مند است می‌تواند فرزندش را در مدرسه غیردولتی ثبت نام کند. این امر توسط حوزه آموزشی و پرورشی سیاست گذاری شد و ما تابع آن هستیم.

 

تعداد بازدید: 929 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی