شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 06:17   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34140صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 20 مرداد 1396 - 16:57
۳ درصد دانش آموزان در رشته تجربی موفق می‌شوند
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


مدیرکل اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران  با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی برای هدایت تحصیلی گفت: ظرفیت کافی برای دانش آموزان ارائه شده است اما تنها 3 درصد دانش آموزان تجربی در رشته های مطلوب خودشان موفق می شوند.

3 درصد دانش آموزان در رشته تجربی موفق می شوندعباسعلی باقری مدیرکل اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد روند هدایت تحصیلی دانش آموزان اظهارکرد: تعداد شرکت‌کنندگان در کنکور و نتایج پذیرفته شدگان نشان می دهد که توسعه متوازنی برای انتخاب رشته وجود ندارد و وظیفه رسانه‌ها و مجامع فرهنگی بوده تا این موضوع را فرهنگ سازی کنند.

وی ادامه داد: آمارها حاکی از این است که 60 درصد داوطلبان کنکور در رشته تجربی شرکت می‌کنند یعنی از 930 هزار نفر 580 هزار نفر به این رشته تمایل دارند اما ظرفیت دانشگاهها فقط  20 هزار نفر است، بنابراین 560 هزار دانش آموز بیرون به هدف خود نرسیده و این موضوع سرخوردگی به بار می‌آورد.

 مدیرکل اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکیدبر اینکه بازار کار خصوصی رشته تجربی چندان مناسب نیست، بیان کرد: باید فرهنگ‌سازی لازم انجام شود تا دانش آموزان صرفا به دلیل جو موجود در جامعه به سمت رشته تجربی نروند.

باقری در مورد ظرفیت دانش آموزان در رشته تجربی عنوان کرد: با وجودی که می دانیم  گرایش با این وسعت برای رشته تجربی کارشناسی نیست، اما به دلیل نیاز ظرفیت‌هایی را برای ورود دانش آموزان به رشته تجربی در شهر تهران ایجاد کرده ایم و این امر در حالی است که 3 درصد افرادی که در کنکور تجربی شرکت کرده اند، به خواسته و شغل مورد نظر خود می رسند اما با تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای این موضوع برعکس است.

 وی در مورد تجهیز هنرستان های تهران عنوان کرد: خوشبختانه در آموزش و پرورش بیشترین اعتبار را در خصوص تجهیز هنرستان ها اختصاص دادیم.

تعداد بازدید: 997 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی