پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 16:29   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34148صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 25 مرداد 1396 - 16:35
مجوز مدارس بی کیفیت لغو می شود
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با شورای نظارت منعقد کرده‌ایم، مجوز مدارسی که فاقد کیفیت آموزشی هستند، لغو خواهد شد.
خبرگزاری فارس: همایش آموزش برگزاری شورای نظارت مناطق آموزش و پرورش شهر تهران با حضور مرضیه گُرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، و مدیران مناطق نوزده‌گانه شهر تهران، مسعود نیک فطرت رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مراکز غیردولتی شهر تهران و اعضای شورای نظارت در خانه معلم آموزش و پرورش منطقه 6 برگزار شد.

در این همایش رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تأسیس مدارس غیردولتی اقدامی فرهنگی و ارزشی است، اظهار داشت: شورای نظارت مدارس غیردولتی باید علاوه بر نظارت کمی بر نظارت کیفی مدارس غیردولتی نیز توجه داشته باشند.

گُرد افزود: در دستورالعمل این شورا، علاوه بر قانون شورای هماهنگی مؤسسان، از حضور افرادی که علاقه‌مند و خواهان فعالیت در مدارس دولتی، غیردولتی و آموزش از راه دور هستند، مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر ضرورت مشارکت مردمی و به کارگیری بخش خصوصی در توسعه کشور، گفت: ما براساس اسناد بالادستی، منویات رهبر معظّم انقلاب، نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فعالیت می‌کنیم که این اسناد هم بر تقویت مدارس غیردولتی تأکید دارند.

گُرد با اشاره به تفویض اختیار امور آموزش و پرورش به استان‌های کشور اظهار کرد: این اقدام در راستای تسهیل امور مردم صورت گرفته که باید مراقب باشیم با دخالت سلیقه‌های شخصی به انحراف نرود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به عملکرد شورای نظارت گفت: برای فعالیت این شورا، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی لازم انجام شده و تکالیف ما در این حوزه بسیار سنگین است و اعضای این شورا باید به وظایف خود که در قانون آمده، مطلع و آگاه شوند.

وی افزود: ما انتظار نداریم که اعضای شورای نظارت مدارس غیردولتی با این دیدگاه وارد حیطه وظایف این شورا شوند که تنها پرونده تخلفات مدارس غیردولتی را مورد بررسی قرار دهند و اعلام تعطیلی مدارس متخلف را اعلام کنند.

گُرد با بیان اینکه مدارس غیردولتی به توسعه، اشتغال و عمران جامعه کمک می کند، عنوان کرد: باید شرایطی را برای مؤسسان فراهم کنیم تا احساس امنیت سرمایه‌گذاری و تأمین سرمایه در این حوزه داشته باشند و باید رعایت حقوق آنها را مورد توجه قرار دهیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش اضافه کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با شورای نظارت منعقد کرده‌ایم، مجوز مدارسی که فاقد کیفیت آموزشی هستند، لغو خواهد شد.

وی گفت: در حوزه مدارسی که تغییری در کیفیت آموزشی نداشته و برخی مراکز آموزشی که در رعایت منابع درسی مصوب تخلف کنند، نظارت بیشتری صورت خواهد گرفت.

گُرد تصریح کرد: نباید در حوزه نظارت بر مدارس غیردولتی سلیقه‌ای عمل کرد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی با نام بنگاه‌های مختلف وارد حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت می‌شوند، اظهار کرد: اینجا حوزه تعلیم و تربیت است و برای ما مهم است که بخش خصوصی و مدارس غیردولتی در کنار مدارس دولتی توسعه پیدا کنند و مانع از این می‌شویم که افرادی آگاهانه و عامدانه تخلف کنند.

وی خطاب به اعضای شورای نظارت بر مدارس غیردولتی گفت: نظارت بر پیش‌دبستانی‌ها، مدارس غیردولتی و مراکز آموزشی از راه دور در حیطه وظایف ماست و باید بر اساس قانون تخلفات مدارس غیردولتی را مورد بررسی قرار داده و پرونده‌های این مدارس را منصفانه بررسی کرد.

گُرد ادامه داد: در این حوزه باید از تعصبات سازمانی کاسته شود و در هنگام بررسی پرونده‌های این مدارس، دفاعیات مؤسسان شنیده شده و حق اعتراض و ارائه آن به مسئولان بالاتر رعایت شود.

 

تعداد بازدید: 731 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی