RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 10:00   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34153صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 25 مرداد 1396 - 17:39
راه اندازی مدارس «دوستدار زندگی» در کشور
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


معاون اداره کل امور تربیتی و مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی 96 - 97 مدارس «دوستدار زندگی» در همه استان های کشور راه اندازی می شود.
به گزارش نما به نقل از ایرنا: معاون اداره کل امور تربیتی و مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی 96 - 97 مدارس «دوستدار زندگی» در همه استان های کشور راه اندازی می شود.

محمد مصطفوی روز چهارشنبه در حاشیه دوره آموزشی همیار مشاوران قطب چهار کشوری ویژه پسران در زنجان در جمع خبرنگاران افزود: طی سال تحصیلی 95 - 96 در شهر تهران 10 مدرسه مجری طرح دوستدار زندگی بودند که در سال تحصیلی جدید در هر استان این مدارس راه اندازی خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید امکان دایر کردن مدارس در 2 نوبت صبح و بعدازظهر وجود داشته باشد. مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح مدارس دوستدار زندگی به صورت آزمایشی در شهر تهران اجرا شد و طرحی متفاوت بود که به حتم باید این مدارس رویکرد بهره گیری از ظرفیت نهادهای بیرونی را داشته باشند.

مصطفوی خاطرنشان کرد: مدرسه کانون محله و بستری به شمار می رود که اصناف، نهادها، فرمانداری و شهرداری در آن حضور داشته باشند تا دانش آموز و خانواده احساس کند که مدرسه می تواند نقطه امیدی برای بهزیستی روانشناختی و حل مسائل باشد.

وی ادامه داد: مدارس دوستدار زندگی باید الگویی بسیار مناسبی از فرهنگ ایرانی - اسلامی باشد چرا که در زندگی به آن نیازمندیم.

معاون اداره کل امورتربیتی و مشاور وزارت آموزش و پرورش، از فعالیت 17 هزار و 600 مشاور تخصصی در مدارس کشور خبرداد و گفت: از این تعداد یکهزار و 200 نفر در هسته های مشاوره فعالیت دارند.

مصطفوی تاکید کرد: برخی از استان ها که مشاور مازاد در مقطع تحصیلی متوسطه اول دارند، در مدارس ابتدایی و متوسطه دوم مشغول به خدمت هستند.

وی اظهارکرد: مدارس کشور نیازمند 34 هزار مشاور دیگر است که جذب این نیروها نیازمند مجوز از مجلس شورای اسلامی و اعتبارات دولتی است.

معاون اداره کل امورتربیتی و مشاور وزارت آموزش و پرورش گفت: در کنار 17 هزار و 600 مربی 40 هزار همیار مشاور وجود دارد که از توانایی دانش آموزان استفاده شده است.

مصطفوی افزود: همیاران مشاور به دلیل شرایط سنی به راحتی با دانش آموزان ارتباط برقرار می کنند، ایجاد نشاط و شادابی در مدرسه از طریق شناسایی دانش آموزانی که نیازمند خدمات مشاوره هستند، انجام می شود.

هدف مدارس دوستدار زندگی، توانمندسازی کارکنان مدارس، دانش‌آموزان و اولیا، تقویت هویت شغلی و فعال کردن استعدادها و پتانسیل اجرایی و مدیریتی کارکنان مدرسه در ارتباط با نوجوانان و والدین آنها، افزایش مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی، ارتقای سلامت روان و سلامت اجتماعی در این گروه و کسب مهارت ایجاد تغییر در خود و دیگران و کمک به دانش‌آموز در طراحی مسیر زندگی تحصیلی شغلی و اجتماعی است.

همایش همیار مشاوران قطب چهار کشوری با شرکت 250 دانش آموز پسر دوره اول متوسطه و مشاوران مدارس استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان، اردبیل، قزوین و زنجان در محل کانون فرهنگی وتربیتی شهر زنجان در حال برگزاری است.

تعداد بازدید: 1739 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING