RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 10:21   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34164صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 27 مرداد 1396 - 14:58
وجود 1000 مدرسه بلااستفاده در همدان
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 

مدیرکل نوسای، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با حضور در دفتر ایسنا اعلام کرد: 1000 مدرسه بلااستفاده در استان همدان وجود دارد که از جمله دلایل آن مهاجرت روستانشینان به شهر است.

فرزاد تیموری در گفت‌وگو با ایسنا، از وجود 3400 مدرسه در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد، 2400 مدرسه در حال استفاده بوده و 1000 مدرسه بلااستفاده باقیمانده که از جمله دلایل آن مهاجرت روستانشینان به شهر است.

وی عنوان کرد: هر ساله شاهد افزایش بودجه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نسبت به سال قبل بوده‌ایم و این بیانگر در اولویت بودن مسأله آموزش و پرورش در استان است.

وی خاطرنشان کرد: از سال 91 بودجه‌ای برای استانداردسازی و ایمن‌سازی سیستم گرمایشی مدارس اختصاص می‌یابد و هر سال شاهد افزایش این بودجه هستیم.

تیموری افزود: سال گذشته 10 میلیارد تومان برای حل مشکلات سیستم گرمایشی مدارس اختصاص یافت که 100 درصد آن تحقق یافت و منجر به حل بخش اعظمی از مشکل گرمایشی مدارس شد.

وی آماری از وضعیت سیستم گرمایشی کلاس‌های موجود در سطح استان ارائه داد و گفت: 70 درصد کلاس‌های استان با شوفاژ و پکیج، 28 درصد با بخاری‌های گازی استاندارد و 2 درصد با بخاری کاربراتوری نفتی گرم می‌شوند.

تیموری درباره بودجه تخریب و بازسازی مدارس غیرایمن در مدارس استان تصریح کرد: امسال مبلغ 13 میلیارد تومان برای استان همدان اختصاص یافته که از محل اعتبارات ملی تأمین می‌شود.

وی از اختصاص بودجه 7.5 میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه‌های خیرین مدرسه‌ساز در سالجاری خبر داد و گفت: همدان از استان‌های پیشرو در امر مدرسه‌سازی است و در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان که از سال 77 برگزار می‌شود تا کنون خیرین بیش از 1000 میلیارد تومان مشارکت داشته‌اند.

تیموری با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی موجب افزایش مشارکت‌های مردمی در امر مقدس مدرسه‌سازی شوند، اظهار کرد: 30 درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده که این رقم بالایی است و استان همدان نیز از مشارکت بالایی در این زمینه برخوردار است.

وی بر نقش رسانه‌ها در جلب مشارکت‌های مردمی تأکید کرد و افزود: مدرسه‌سازی خیرین باعث گسترش فرهنگ نیکوکاری در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان که بهار امسال برگزار شد، عنوان کرد: 27 میلیارد تومان تعهد خیرین برای مدرسه‌سازی در این جشنواره اخذ شد که تا کنون 60 درصد آن محقق شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان از همراهی بنیاد برکت در تکمیل 44 مدرسه در سالجاری خبر داد و یادآور شد: از این تعداد، 25 مدرسه تا کنون افتتاح شده است، 9 مدرسه در هفته اول مهر افتتاح می‌شود و 10 مدرسه دیگر تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

تعداد بازدید: 825 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی