پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:07   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34168صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 27 مرداد 1396 - 15:59
تا دو سال آینده 20 درصد مدیران میانی را از بین بانوان انتخاب خواهم کرد"
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در گفت و گو با « ایران» :

بخش اول

"اضطراب را از آموزش و پرورش محو می کنم
تا دو سال آینده 20 درصد مدیران میانی را از بین بانوان انتخاب خواهم کرد"
http://uupload.ir/files/101i_img_20170814_015739.jpg
هدی هاشمی
🔴وزارت آموزش و پرورش انبوهی از مشکلات مزمن دارد که ربطی به امروز و دیروز هم ندارد و باتوجه به شناختی  که از آموزش و پرورش دارم ما می‌توانیم از این مشکلات عبور کنیم.
یکی از مشکلاتی که سال‌ها جلوی کیفیت کار معلمان را گرفته مسأله معیشت معلمان است.
در برنامه ششم توسعه هم برنامه‌هایی درباره معیشت معلمان نوشته شده است امیدوارم با همکاری با سازمان برنامه و بودجه و دلسوزی که آنها دارند بتوانیم به نحوی که ارتقای نظام پرداخت‌های ما منجر به ارتقای کیفیت بشود قدم هایی برداریم.
مهم‌ترین مشکلی که ما در آموزش و پرورش داریم نگاه سنتی در اداره  وزارتخانه است. پرسنل این وزارتخانه باید ایمان بیاورند که روش اداره وزارت آموزش و پرورش باید متحول شود.
"سید محمد بطحایی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش فردا در صحن علنی مجلس حاضر می‌شود تا در برابر وکلای ملت از برنامه‌ها و طرح‌های خود برای دانش‌آموزان و معلمان دفاع کند. بطحایی 54 ساله کار رسمی خود را در آموزش و پرورش به‌عنوان یک معلم از سال 62 یعنی 33 سال پیش آغاز کرد. او سه سال پیش در دولت یازدهم در سمت معاونت پشتیبانی و توسعه در وزارتخانه آموزش و پرورش به‌عنوان دست راست علی اصغر فانی مشغول به‌کار شد و بعد از استعفای فانی با حکم رئیس جمهوری به‌عنوان سرپرست این وزارتخانه پر چالش معرفی شد و حالا آن‌طور که خودش می‌گوید او به‌عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش انتخاب شده چراکه از جنس همین وزارتخانه است و از مشکلات و چالش‌های این سازمان بخوبی باخبر است. بطحایی امید دارد که رأی نمایندگان را بگیرد تا بتواند نگاه سنتی را که بر این وزارتخانه حاکم است تغییر دهد."

⭕️آقای بطحایی قبل از اینکه شما به‌عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی شوید گزینه‌های دیگری اعلام شد، چه شد که شما گزینه نهایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی رئیس جمهوری شدید؟
🔴آنچه را که متوجه شدم یکی از مهم‌ترین دلایل رئیس جمهوری در این انتصاب این بود که کاندیدا و وزیر آینده آموزش و پرورش باید از بدنه این وزارتخانه باشد. درجلسه‌ای هم که حضوری با رئیس جمهوری داشتم از اینکه او به یک میلیون فرهنگی اعتماد کردند و فردی را از خانواده آموزش و پرورش برای این وزارتخانه درنظر گرفتند، تشکر کردم. فکر می‌کنم یکی از مؤلفه‌هایی که رئیس جمهوری به بنده اعتماد داشتند و من را به‌عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کردند این بود که من را متعلق به خانواده آموزش و پرورش می‌دانند و با توجه به پیشینه  وتجربه‌ام در این وزارتخانه این اطمینان برای رئیس جمهوری حاصل شد که می‌توانم سکان این دستگاه مهم را در کشور برعهده بگیرم.
 ⭕️شما سال‌ها در بدنه آموزش و پرورش بودید و بخوبی با چالش‌های این وزارتخانه آشنا هستید، فکر می‌کنید مهم‌ترین مشکلی که این وزارتخانه دارد چه مسائلی است؟
🔴برخلاف تصوری که همه دارند که می‌گویند در این وزارتخانه مشکل منابع و امکانات داریم می‌خواهم بگویم که این موضوع را قبول ندارم، مهم‌ترین مشکلی که ما در آموزش و پرورش داریم نگاه سنتی در اداره وزارتخانه است. پرسنل این وزارتخانه باید ایمان بیاورند که روش اداره وزارت آموزش و پرورش باید متحول شود. معتقدم اگر تحولی در مدیریت آموزش و پرورش ایجاد نشود ما همچنان شاهد مشکلات بسیاری در این حوزه خواهیم بود. پاسخ سؤال را این می‌دانم که مهم‌ترین چالشی که ما در دولت دوازدهم باآن مواجه هستیم این است که روش‌های خلاقانه و تحول آفرین را در فرآیندها، سازوکارها و اداره آموزش و پرورش به کار بگیریم.
⭕️فکر می‌کنید بتوانید در 4 سال نگاه سنتی آموزش و پرورش را تغییر دهید و یک تحولی در مدیریتش به وجود آورید؟
🔴حتماً می‌شود. البته یک نفر نمی‌تواند این کار را انجام دهد. معتقدم ما یک میلیون نفر پرسنل داریم که سرشار از تجربه، امید و تخصص هستند و با همکاری این پرسنل این کار را خواهم کرد

تعداد بازدید: 899 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
م
|    | 1396/5/28 - 17:48 |     0     0     |
ما فکر میکردیم 20 درصد را از بین کارشناسان ارشد که با توجه به رشته تحصیلی در حوزه آموزش و پرورش تخصص دارند او کثرا جوان هستند انتخاب میکنند


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی