RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:45   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  استخدام شرکت فولادی نورد گرم ( بدون هزینه برای کارجو) فوری 👈 معاون مالی اقتصادی


  👈رییس شعبه پخش استان ( بدون هزینه برای کارجو)


  کارجو مدیریت کارخانه ؛مدیریت طرح و برنامه ؛مدیریت مهندسی صنایع و مدیریت برنامه ریزی و انبارها و خرید


  استخدام سرپرست جبران خدمات خیابان مطهری


  گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی


  هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی " سرمایه های انسانی: چالش ، راه کارها و هوش مصنوعی "


  استخدام مالی منابع انسانی بازرگانی


  💣 معرفی پنل شرکتی نماتک 📣


  📣 هفتمین 🎊بزرگداشت روز ملی منابع انسانی


  حداکثر حقوق مدیران دولتی ۷۰ میلیون تومان شد/ ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت


- اندازه متن: + -  کد خبر: 34323صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیسه شنبه، 2 آبان 1396 - 10:31
اگر توتال از پارس جنوبی خارج شود، چینی‌ها جایشان را می‌گیرند
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

اگر توتال از پارس جنوبی خارج شود، چینی‌ها جایشان را می‌گیرند
انعقاد قراردادهای IPC به صورت چراغ خاموش
 
بیژن زنگنه وزیر نفت امروز با حضور در یکی از فراکسیون‌های مجلس، اظهارت مهمی مطرح کرده است. وی گفت توتال اعلام کرده که تابع تصمیمات دولت آمریکا نیست و وزارت نفت در موضوع انعقاد قراردادهای جدید نفتی به صورت چراغ خاموش عمل می‌کند تا اسرائیل و عربستان سعودی نتوانند مانع از انعقاد قراردادها شوند.

بیژن زنگنه وزیر نفت امروز با حضور در یکی از فراکسیون‌های مجلس، اظهارت مهمی مطرح کرده است. وی گفت توتال اعلام کرده که تابع تصمیمات دولت آمریکا نیست و وزارت نفت در موضوع انعقاد قراردادهای جدید نفتی به صورت چراغ خاموش عمل می‌کند تا اسرائیل و عربستان سعودی نتوانند مانع از انعقاد قراردادها شوند.
به گزارش نکونیوز، وزیر نفت امروز در جلسه مجمع عمومی فراکسیون نمایندگان ولایی با ارائه توضیحاتی در مورد قرارداد توتال برای توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی گفت: توتال اعلام کرده است که اگر شورای امنیت طی قطعنامه‌ای ایران را تحریم کند قراردادش را لغو می‌کند که طبق قرارداد اگر توتال کنار برود، چینی‌ها جایگزین آن‌ها خواهند شد. وی عنوان کرد: اظهارات مدیران توتال در مقابل اظهارات رئیس جمهور آمریکا موضع‌گیری خوبی بود زیرا اعلام کردند که تابع آمریکا نیستند. توتال قراردادش را طبق زمان‌بندی با ایران جلو می‌برد.
پاتریک پویانه مدیرعامل توتال هفته پیش گفته بود که این شرکت فرانسوی تبعات هر تصمیمی که توسط ترامپ اخذ شود را بررسی می‌کند و اگر قوانینی وجود داشته باشد که این شرکت را به خروج از ایران ملزم سازد، از آن‌ها تبعیت خواهد کرد؛ با این حال اگر اتحادیه اروپا، چین و روسیه بر این باور باشند که توافق هسته‌ای می‌تواند ادامه یابد، توتال پروژه گازی فاز ۱۱ پارس جنوبی را پیش خواهد بود.
مدیرعامل توتال گفته بود که در صورتی که اتحادیه اروپا، چین و روسیه بر این نظر باشند که ایران به تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده و این توافق می‌تواند ادامه یابد، آن‌گاه آمریکا تنها می‌تواند به سراغ تحریم‌های یک‌جانبه برود. در واقع، مدیرعامل توتال اگرچه گفته بود این شرکت تبعات تصمیم دولت آمریکا را بررسی می‌کند، اما پیشاپیش روشن ساخته بود که اگر تصمیم دولت ترامپ، اعمال تحریم‌های یک‌جانبه باشد، این تصمیم نمی‌تواند مانعی برای حضور توتال در پروژه گازی ایران باشد.
بیژن زنگنه به طور شفاف در فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس عنوان کرد که توتال نگفته است که اگر آمریکایی‌ها علیه ایران اقدامی بکنند، به کار در میدان گازی پارس جنوبی ادامه نمی‌دهند، بلکه گفته است اگر نظام بین‌الملل تصمیمی درباره ایران گرفت ما تبعیت می‌کنیم.
پاتریک پویانه در مصاحبه با «اینترنشنال اویل دیلی» در پاسخ به این که توتال در چه مرحله‌ای از قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی قرار دارد، گفته بود که توتال مناقصات فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی را برگزار کرده اما قراردادهای مربوط به این مناقصات در اواخر سال جاری امضاء می‌شود. وی با لحنی دیپلماتیک گفته بود که ریسک اندکی متوجه توتال است چرا که سرمایه‌گذاری‌های بزرگ باید تا آن موقع صورت گیرد و تا آن زمان نیز مشخص خواهد شد که تصمیم کنگره آمریکا در مورد برجام (و بازگشت یا عدم بازگشت تحریم‌های ایران) چیست.
زنگنه همچنین گفت که وزارت نفت در قراردادهای خارجی، به صورت چراغ خاموش عمل می کند، زیرا نمی خواهد عربستان و اسرائیل مذاکرات را تحریف کنند. وی گفت: اگر عربستان و اسرائیل متوجه قراردادهای ایران شوند مانع انعقاد آن خواهند شد.
زنگنه همچنین در مورد اهمیت افزایش صادرات نفت در امنیت ملی کشور و روابط نفتی با کشورهای اروپایی گفت: صادرات دو میلیون بشکه نفت، امنیت ملی ما را تأمین نمی کند. باید میزان صادرات نفت را افزایش دهیم. آن‌ها نتوانستند عملا برای تحریم روسیه کاری انجام دهند زیرا روسیه ۱۰ میلیون بشکه نفت صادر می‌کند و نفت اروپا را تأمین می‌کند و این میزان از نفت، قابل حذف از بازار نیست. یک میلیون بشکه را می‌توان حذف کرد زیرا کشورهای عربی جبران می‌کنند. اگر ۴۰ میلیارد دلار با اروپایی‌ها قرارداد داشته باشیم، منافعشان اجازه تحریم به آن‌ها نمی‌دهد.
وزیر نفت در مورد تفاوت قراردادهای فاینانس و قراردادهای IPC و دلیل برتری IPC بر قراردادهای فاینانس گفت: تا زمانی که ما فاینانس می‌گیریم باید ۷۰ درصد پولی را که فاینانس گرفته‌ایم از کشور مبدأ خرید کنیم اما در قراردادهای نفتی چنین نیست و ما می‌توانیم کل پول را به داخل کشور بیاوریم؛ فقط یک شرط دارند، آن هم این است که صلاحیت شرکت‌های ایرانی مورد تأیید طرف خارجی قرار گیرد و در مناقصه واگذار شود.
وزیر نفت در مورد برنامه‌های درنظر گرفته شده برای شرکت‌های داخلی در صنعت نفت نیز گفت: وزارت نفت ۵ میلیارد دلار قرارداد تعریف کرد تا توسط ایرانی‌ها انجام شود. روش تأمین منابع آن نیز از طریق اوراق مشارکت معادل ارزی است.

 

تعداد بازدید: 1044 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  
 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی