جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 03:24   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34327صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیسه شنبه، 2 آبان 1396 - 10:40
پالایشگاه ستاره خلیج فارس را فدای منافع گروهی خود نکنیم
18>51 می گی نه ببین
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 
در حالیکه صادق آبادی معاون پرتوان و پرانرژی وزیر نفت در حال اصلاح کردن تصمیمات اشتباه یک دهه گذشته مدیران و سهامداران پالایشگاه ستاره خلیج فارس است ظاهرا عده ای کماکان دوست دارند در بر همان پاشنه سابق بچرخد و منافع دوستانشان تامین شود و به هر وسیله متوسل می شوند تا در مسیر تصمیمات اصلاحی سنگ اندازی کنند.
نکونیوز: در حالیکه صادق آبادی معاون پرتوان و پرانرژی وزیر نفت در حال اصلاح کردن تصمیمات اشتباه یک دهه گذشته مدیران و سهامداران پالایشگاه ستاره خلیج فارس است ظاهرا عده ای کماکان دوست دارند در بر همان پاشنه سابق بچرخد و منافع دوستانشان تامین شود و به هر وسیله متوسل می شوند تا در مسیر تصمیمات اصلاحی سنگ اندازی کنند.

عده ای با ادعای مالکیت ۱۸ درصدی شرکت پالایش و پخش بر پالایشگاه ستاره خلیج فارس، تصمیمات مدیرعامل جوان شرکت پالایش و پخش را ناشی از کم تجربگی می دانند ظاهرا منتقدان، این موضوع بدیهی را فراموش می کنند که مجموعه های وابسته به وزارت نفت ۵۱ درصد سهام این پالایشگاه را در مالکیت خود دارند و لذا تاثیر گذاری در تصمیمات پالایشگاه توسط معاون وزیر نفت کاملا قانونی است.

شاید به جرات بتوان گفت یکی از علت های طولانی شدن پروژه در طی ده سال گذشته فقدان مسئولیت پذیری جدی شرکت پالایش و پخش و عدم ایفای نقش کنترلی آن در هدایت درست پروژه بوده است و از طرفی مجموعه تاپیکو سهامدار ۴۹ درصدی نیز تجربه ای در مدیریت چنین پروژه هایی نداشته است.

اینک که شرکت پالایش و پخش می خواهد وظیفه سهامداری خود به نمایندگی از مجموعه های وزارت نفت با سهم ۵۱ درصد ونیز نقش حاکمیتی و نظارتی موثر خود را که در گذشته بسیار کم رنگ بوده است فعالانه ایفا نماید می بایست مورد استقبال و تمجید قرار گیرد نه دست مایه بازی های گروهی. حتی در پروژه هایی که مجموعه وزارت نفت سهام زیر ۵۰ درصد دارد معمولا مدیریت پروژه تا زمان بهره برداری با شرکت پالایش و پخش است در حالیکه در پالایشگاه خلیج فارس سهم مجموعه وزارت نفت بالای ۵۱ درصد است وتصمیمات اتخاذی بستر قانونی دارد.
بیایید صادق باشیم و به منافع ملی نگاه کنیم.

تعداد بازدید: 1184 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی