RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 14:27   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34346صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسییکشنبه، 14 آبان 1396 - 14:38
استعفا پس از اعلام خبر دستگیری متهم پرونده پتروشیمی جم
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

استعفا پس از اعلام خبر دستگیری متهم پرونده پتروشیمی جم
 
صبح امروز، دقایقی پس از آنکه سخنان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، درباره آخرین وضعیت پرونده پروشیمی جم در رسانه ها بازتاب یافت، خبر استعفای او رسانه ای شد تا سخنان او درباره پتروشیمی جم، آخرین اظهارات او در مسوولیت صندوق بازنشستگی کشوری پیش از استعفا باشد.

صبح امروز، دقایقی پس از آنکه سخنان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، درباره آخرین وضعیت پرونده پروشیمی جم در رسانه ها بازتاب یافت، خبر استعفای او رسانه ای شد تا سخنان او درباره پتروشیمی جم، آخرین اظهارات او در مسوولیت صندوق بازنشستگی کشوری پیش از استعفا باشد.
به گزارش نکونیوز، محمود اسلامیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت پرونده پتروشیمی جم گفته بود : پرونده پتروشیمی جم دو سال در دادگاه است. کاری که باید انجام می‌دادیم صورت گرفته است و در امارات توسط پلیس بین‌الملل طرح شکایت کردیم. وی افزود: خوشبختانه یکی از متهمان این پرونده دو هفته گذشته در امارات بازداشت شد. وی پسر یکی از متهمان است، معلوم نیست خود ایشان در کره است یا در آمریکا؛ خدا می‌داند. اما آقازاده‌اش در دوبی بازداشت شد و امیدواریم با بازداشت وی، بتوانیم بخشی از مطالبات را تسویه کنیم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری که حالا باید او را مدرعامل سابق صندوق بنامیم با بیان اینکه این پرونده دو سال است در دادگاه اقتصادی قرار دارد، گفت: انتظار ما این است که چون حدود ۴۰۰ میلیارد از صندوق بازنشستگی توسط این فرد برده شده است و واسطه‌هایی هم در ایران بودند که ما از آنها شکایت کردیم، پرونده را به یک بازپرس ویژه در دادستانی تهران بدهند تا خارج از نوبت رسیدگی شود. اسلامیان ادامه داد: معمولا رسیدگی به پرونده‌هایی با این وسعت در روال عادی محاکم بسیار زمانبر است.
دقایقی پس از رسانه ای شدن این خبر، رسانه ها پیش از ظهر امروز (یکشنبه) خبر دادند که مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری پس از تقدیم استعفای خود به علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در پیامی خطاب به بازنشستگان، ضمن مروری بر عملکرد خود در سه سال گذشته، حل مشکلات بازنشستگان را نیازمند پیگیری‌های مستمر دانست. او در پیام نسبتا کوتاه خود، بخشی از عملکرد خود را برشمرد و از جمله نوشت : در حوزه اقتصادی ساماندهی شرکت‌ها انجام و حداقل ۲۱۰۰ میلیارد تومان اموال از دست رفته با حمایت دستگاه قضایی به صاحبان آن یعنی شما بازنشستگان بزرگوار عودت داده شد.
او البته از دلایل استعفای خود ننوشته بود. اسلامیان چند سال در هیات رییسه فدراسیون فوتبال عضویت داشت و مدتی هم عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران، مدیرعامل ذوب آهن و مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه بود و ۴ سال به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب شده بود. او مهرماه سال ۹۳ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری شده بود.
صندوق بازنشستگی کشوری یکی از بزرگترین هلدینگهای اقتصادی ایران محسوب می شود که با هدف تضمین آینده کارمندان دولت با پرداخت مستمری و برقراری بیمه‌های درمانی و بیکاری در جهت ایجاد رفاه اجتماعی در سال ۵۴ تأسیس شده و هم اکنون به عنوان یکی از صندوقهای وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فعالیت میپردازد. سرمایه‌گذاری‌های صندوق بازنشستگی کشوری شامل حدود ۱۸۷ شرکت است که در شش هلدینگ تقسیم شده که یکی از آنها، هلدینگ نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه (انرژی) است. در هلدینگ انرژی، ۷ شرکت قرار گرفته اند که صندوق بازنشستگی کشوری سهامدار شرکت های نفت ایرانول و نفت پاسارگاد و همچنین پتروشیمی جم و پتروشیمی امیرکبیر است. سهام صندوق بازنشستگی کشوری در این چهار شرکت، کمتر از ۵۰ درصد است. ضمن اینکه ۵۵ درصد سهام لوله سازی اهواز و ۱۰۰ درصد سهام نیروآتیه صبا و صبافولاد خلیج فارس را در اختیار دارد.
صندوق بازنشستگی کشوری ۴۶ درصد سهام پتروشیمی جم را در اختیار دارد. پتروشیمی جم دارای چهار واحد تولیدی الفین، پلی اتیلن سنگین و سبک خطی، بوتادین و یک بوتن است. پتروشیمی جم با سرمایهی ۹,۶۰۰ میلیارد ریال، ارزش بازاری برابر با ۷۱,۱۵۵ میلیارد ریال دارد. ۸۰ درصد محصولات تولیدی این شرکت به بیش از ۲۰ مقصد تجاری دنیا صادر می شود. چین یکی از بزرگترین بازارهای هدف جم در شرایط فعلی و پس از آن کشورهای ترکیه، پاکستان،کشورهای CIS وخاور دور، بنادر اروپایی و آمریکای جنوبی نیز دروازه ورود محصولات شرکت به بازارهای بین المللی قرار دارند.
اسلامیان اردیبهشت ماه امسال درباره پرونده پتروشیمی جم با اشاره به دولت محمود احمدی نژاد گفته بود: اموالی از صندوق بازنشستگی خارج شده بود که فقط دو مورد آن برنگشته که دو پرونده پتروشیمی جم و شرکت ملی نفت‌کش است که امیدواریم به نتیجه برسد.متأسفانه کسانی که به مردم خیانت می‌کنند آگاهانه پول ۲ میلیون نفر را می‌برند و هیچکس هم پاسخگو نیست در حالی که متهمان این پرونده‌ها مشخص است امضاها وجود دارد و طرف قراردادها مشخص شده است چرا به داد این بازنشستگان نمی‌رسید.
۳۰ خرداد ماه امسال نیز صندوق بازنشستگی کشوری با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که برای استیفای حقوق ، وصول بخشی از مطالبات شرکت پتروشیمی جم (گسترش پارس سبا) از مالک فراری شرکت را انجام داده است.
در اطلاعیه صندوق بازنشستگی کشوری آمده بود: "تیم مدیریتی صندوق بازنشستگی کشوری در زمان آغاز به کار خود با مطالبات ۱۲۰ میلیون دلاری پتروشیمی جم از شرکت یادشده مواجه شد. این بدهی در قالب کارگزاری انتقال وجوه با هزینه‌ای معادل با نرخ ۱۶ درصد طی سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ و در قالب جرائم سازمان یافته صورت گرفت و مبلغ یاد شده، ماحصل نقل و انتقال چندین میلیارد دلار منابع ارزی بوده که در اثر تحریم‌ها ایجاد شده بود. معاونت سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق، بلافاصله موارد تخلف را مورد بررسی و پیگیری قرار داد و در نهایت، با طرح شکایت کیفری و برگشت چک‌های مالک شرکت پیمود، در داخل کشور و امارات متحده عربی، حکم جلب بین‌المللی اینترپل با سطح قرمز اخذ شد. هر چند متخلف، به کشور ایالات متحده گریخته بود، اما صندوق بازنشستگی کشوری، موفق به تملک اموال وی به میزان بالغ بر یک‌هزار میلیارد ریال شد. همچنین با ارجاع پرونده به شعبه اول بازپرسی دادسرای ۲۲ تهران، متهمان پرونده تحت پیگرد قانونی قرار دارند".
مدیرعامل فعلی پتروشیمی جم سید حسین میر افضلی است که آبان ماه ۹۴ جانشین سید علی بهشتیان شده بود. پتروشیمی جم پس از ۹ سال مدیریت حسن بیگی طی سالهای ۱۳۸۰ تا ۸۹، از آن سال تا سال ۹۴ که سید حسین میرافضلی مدیرعامل آن شد، طی ۵ سال ۴ مدیر را در راس خود دیده بود.

تعداد بازدید: 1278 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی