پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 20:26   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34350صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 16 آبان 1396 - 13:08
وزارت آموزش و پرورش: به کاهش کیفیت مدارس فرزندان ایران رضایت ندهیم
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 

طبق قانون برنامه ششم، دانشگاه فرهنگیان باید در هر سال30 هزار نفر دانشجو بپذیرد و درحال حاضر فقط چهار هزارنفر در هر سال می پذیرد.

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به برخی اظهارنظرهای اخیر پیرامون جذب و تأمین نیروی انسانی اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش؛ «برخی از نمایندگان و دلسوزان، اخیراً در گفتگو با رسانه ها مطالبی را پیرامون استخدام در آموزش و پرورش عنوان کرده اند که لازم است نکاتی را برای تنویر افکار عمومی به استحضار برسانیم:
1- اخیراً اظهاراتی مبنی بر اینکه طبق قانون برنامه ششم، دانشگاه فرهنگیان باید در هر سال30 هزار نفر دانشجو بپذیرد و درحال حاضر فقط چهار هزارنفر در هر سال می پذیرد.
در پاسخ به این قبیل اظهارات باید گفت، اولاً سال تأسیس دانشگاه فرهنگیان همزمان با شروع برنامه پنجم توسعه و مربوط به دولت دهم است که تعداد دانشجوی پذیرفته شده در دوره مذکور به ترتیب در سال 91 (22.500 نفر) و درسال 92 (17.500 نفر) و در مجموع40 هزار دانشجو بوده، حال آنکه تعهد مسئولان وقت، بر اساس برنامه پیشنهادی 82 هزار نفر بوده است. اگر دانشگاه فرهنگیان ظرفیت پذیرش 120 هزار نفر را داشته است، چرا در زمان تصدی خودشان، چنین تعدادی را پذیرش نکرده اند؟!
ثانیاً، اگر چه دانشگاه فرهنگیان در چهار سال اخیر به دلیل فقدان امکانات و سایر محدودیت ها، قادر به پذیرش ثابت سالانه 25 هزار نفر نبوده است، اما درکنار این تعداد، در سه دوره اقدام به پذیرش و تربیت حدود 25 هزار نفر دیگر نیز با استفاده از ظرفیت های قانونی نموده است که این ظرفیت پذیرش شده از نظر اکثر ایشان مغفول مانده است.
2- طبق اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه با هدف تربیتِ معلمِ کیفی و «کیفیت بخشی» به نظام تعلیم و تربیت تأسیس شده و نباید کسوت معلمی ...

 

تعداد بازدید: 864 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی