جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:32   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34497صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیپنجشنبه، 7 دی 1396 - 08:57
سخن همکار: مشکلات اساسی بازنشستگان دولت ، راهکارهای منطقی وکارشناسی
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 
مشکلات اساسی بازنشستگان دولت ، راهکارهای منطقی وکارشناسی !!!
مشکل اول : طبقه بندی بازنشستگان در دو فصل مختلف قانون آزمایشی خدمات کشوری. فصل 13 برای بازنشستگان قبل از سال 86 و فصل 10 برای بازنشستگان سال 86 به بعد که موجد اختلاف حقوق بازنشستگی بین بازنشستگان سنوات مختلف شده است. در حال حاضر اختلاف حقوق بازنشستگان قدیمی و سال 96 حدود 1 تا 1.5 میلیون تومان در ماه است.
راهکار: اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری و گنجاندن همه بازنشستگان در یک فصل و یک ماده که حقوق بازنشستگان سنوات مختلف که شرایط یکسان و مشابه دارند ، بطور برابر و همسان تعیین شود.
مشکل دوم : تبعیض و نابرابری با حقوق و مزایای شاغلین مشابه و همتراز بنحوی که حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی شاغلین با بازنشستگان سنوات مختلف و بخصوص بازنشستگان قدیمی حدود 2 تا 2.5 میلیون تومان اختلاف دارد.
راهکار :همترازی بازنشستگان با شاغلین مشابه و همسان خود بنحوی که بازنشستگان حدود 100 یا 90 درصد حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی شاغلین مشابه و همتراز خود را دریافت نمایند و هر موقع در طول سال افزایشی به شاغلین تعلق بگیرد عینا به بازنشستگان و مستمری بگیران همتراز نیز از همان تاریخ پرداخت شود.
مشکل سوم : جدا سازی غیر منطقی و غیر قانونی بیمه تکمیلی شاغلین از بازنشستگان که باعث خدمات بسیار ضعیف و محدود در بیمه تکمیلی بازنشستگان شده است.
راهکار: اجرای دقیق ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری و گنجاندن بودجه و بیمه تکمیلی بازنشستگان در فصل هزینه ها و امور رفاهی دستگاههای اجرائی زمان اشتغال بنحوی که هیچ تفاوتی بین بیمه تکمیلی شاغلین و بازنشستگان نباشد. این موضوع در ماده 30 برنامه ششم توسعه هم با مضمون مورد نظر آمده است.
مشکل چهارم :کاهش قدرت خرید 73.3 درصدی بازنشستگان در اثر عدم اجرای صحیح و بموقع ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری در طول سالهای 84 تا 92
این کاهش قدرت خرید بنحوی است که در حال حاضر بازنشستگان فقط 26.7 درصد حقوق واقعی خود را دریافت می کنند. متوسط حقوق بازنشستگان هم اکنون در سال 96حدود 1.8 میلیون تومان در ماه است که اگر کاهش قدرت خرید جبران شود باید حدود 6.5 میلیون تومان در ماه حقوق دریافت کنند.
معوقه و مطالبات بازنشستگان برای هر نفر حدود 30 میلیون تومان است .
راهکار: محاسبه دقیق مطالبات معوق بازنشستگان توسط دولت و اعلام آن به مجلس شورای اسلامی بنحوی که ظرف مدت معین و مشخصی هر ساله بخشی از این مطالبات معوق در ردیف دیون بودجه سنواتی کل کشور توسط دولت پیش بینی و مجلس با تصویب آن زمینه پرداخت بخشی از دیون را هر سال فراهم نماید.
مشکل پنجم : عدم برخورداری از تسهیلات و امکانات دستگاههای اجرائی زمان اشتغال برای بازنشستگان
راهکار: تهیه و تنظیم لایحه برخورداری بازنشستگان از امکانات و تسهیلات دستگاههای اجرائی زمان اشتغال همتراز با شاغلین و پیش بینی اعتبارات لازم و تقدیم آن به مجلس شورای اسلامی جهت تصویب بر اساس مفاد ماده 30 برنامه ششم توسعه.
ضمنا برخورداری از برخی امکانات دستگاههای اجرائی زمان اشتغال مثل باشگاه فرهنگی و ورزشی،مهمانسراها و رستوران و... نیاز به تصویب قانون جدید ندارد و هیات وزیران می تواند با تدوبن آیین نامه ای و ابلاغ به کلیه دستگاههای اجرائی مقرر نماید این امکانات مانند شاغلین به بازنشستگان و خانواده آنها نیز ارائه شود.
وحید محمد زاده ---- ارسال کننده : نصراله خلیلی فرهنگی – تهران

تعداد بازدید: 1470 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING