RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 05:17   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34500صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسییکشنبه، 24 دی 1396 - 05:59
سخن همکار: لایحه بودجه 97وهمسان سازی حقوق بازنشستگان
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 
لایحه بودجه ۹۷ و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
در هفته‌های گذشته تعداد ۱۵۰ تن از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با امضاء طوماری خطاب به رئیس محترم جمهوری خواستار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه سال ۹۷ شده اند که این درخواست طی نامه شماره ۱۲۰۶۶۹ مورخ ۹۷/۱۰/۴ به ریاست جمهوری ارسال شده است.
متعاقب آن و بعد از تذکّرات مختلف بعضی از نمایندگان در مورد لایحه مدیریت خدمات کشوری ، تعداد ۱۶۳ تن از نمایندگان محترم با امضاء طومار دیگری خطاب به رئیس جمهوری خواستار ارائه لایحه دائمی قانون مدیریت خدمات کشوری از سوی دولت به مجلس و ساماندهی نظام پرداخت حقوق کارکنان دولت شدند.
از ابتدای سال ۹۵ نمایندگان و فعالان صنفی بازنشستگان به نمایندگی از ۲۲۰۰۰۰۰ بازنشسته با ارسال هزاران طومار ، صدها هزار نامه و پیام و پیامک ، انعکاس دهها یادداشت در سایت‌ها و روزنامه‌های مردمی کثیرالانتشار و دهها گردهمایی و راهپیمایی در مقابل نهاد ریاست جمهوری ، مجلس و سازمان برنامه و بودجه ، خواسته‌های بحق خویش را فریاد زدند.
در ۱۸ مهر ماه سال جاری عدّه کثیری از بازنشستگان علیرغم کهولت سن و رنج سفر برای چندمین بار از سراسر کشور خود را به خیابان پاستور رساندند تا حداقل دقایقی فرصت دیدار با رئیس جمهور کشورشان را داشته باشند اما کارکنان نهاد هرگز اجازه ندادند این تقاضا به گوش رئیس‌ محترم جمهوری برسد.!!!
از ۸ تا ۱۱ آبان ماه سال جاری نیز جمع کثیری از بازنشستگان از جای جای کشور بمدت ۴ روز متوالی از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر در پارک روبروی سازمان برنامه و بودجه ، نشستند ، فریاد زدند و سفره خالی نمادین پهن کردند اما غیر از فیلمبردار جوانی که ادّعا میکرد از سوی سازمان برنامه مامور شده و از پیشکسوتان فیلمبرداری میکرد هیچ مقامی از این سازمان ، مستقر در طبقات مختلف آن ساختمان بلندمرتبه حالی از پیشکسوتان نپرسید و بازنشستگان پیر و شکسته ، ناامیدانه و نجیبانه به استانها و شهرهای خود بازگشتند.
ظاهراً اعتقاد مسولین آن سازمان محترم آن است که کاری به اینها نداشته باشند و بالاخره خودشان خسته میشوند و میروند.!
در ۱۹ آذر سال جاری و همزمان با حضور ریاست محترم جمهوری برای تقدیم لایحه بودجه به مجلس ، هزاران تن از بازنشستگان از استانهای مختلف در مقابل دیوارهای بلند مجلس در بهارستان گردهم آمدند و بطور مسالمت‌آمیز خواسته‌هایشان را فریاد زدند.
قبل از آخرین مصاحبه رئیس جمهور محترم در شبکه ۱ سیما در تاریخ ۷ آذر امسال ، از سوی بازنشستگان ، دهها هزار پیامک برای طرح خواسته‌ها در حین مصاحبه با رئیس جمهور به شبکه ۱ سیما ارسال شد و صدها هزار بازنشسته در مدت طولانی پای گیرنده‌ها چشم به دهان مجری محترم سیما دوختند اما دریغ از طرح یک پرسش.!!
اکنون کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق تصویب شد و بخش‌های مختلف آن نیز در حال بررسی است.
با توجه به تحرکات نمایندگان شریف ملت در مجلس و مکاتبات انجام شده ، بنظر میرسد اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و لایحه دائمی قانون مدیریت خدمات کشوری از دغدغه های اکثریت نمایندگان مجلس باشد که با امضاء طومار خطاب به ریاست محترم جمهور امیدواری نسبی به این قشر میلیونی داده اند. بنابراین مجلس و دولت محترم باید التفات لازم به این موضوع داشته باشند که شرط ایجاد رضایت حداقلی در بین این قشر نجیب و رنجدیده ، اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حداکثر در بازه ۲ ساله یعنی سالهای ۹۷ و ۹۸ است.
سیدمجتبی ساداتی ----- ارسال کننده : نصراله خلیلی فرهنگی - تهران

تعداد بازدید: 1333 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
بهنام ع
|    | 1396/10/25 - 04:49 |     0     0     |
با تشکرازجناب آقای نصراله خلیلی وقلم توانمندشان امیدواریم که نمایندگان محترم این لطف را درحق بازنشستگان انجام دهند هرچند تا به امروز هیچ نشانه ای از مجلس درمورداختصاص بودجه به این منظور انجام نگرفته که هیچ بلکه نمایندگان حقوق شاغلین تا 18 درصد افزایش دادندتا بازهم فاصله حقوق این دو طیف بیشتر بشه


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی