پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 22:23   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34527صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 3 بهمن 1396 - 01:17
سخن همکار: ای کاش معلم بازنشسته نبودم واین همه دغدغه معیشت نداشتم !!؟
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

ای کاش معلم بازنشسته نبودم واین همه دغدغه معیشت نداشتم !!؟
الهی تا کی بنگارم از غم بی طاقتی وتبعیض در نظام پرداختها وبی عدالتی ؟ زندگی ما بازنشستگان فرهنگی کوزه آبی خنک ورنگین است .آب این کوزه گهی تلخ وگهی شور وشیرین است .زندگی گرمی دلهای به هم پیوسته است . غافل از این که رمز موفقیت همه در راستای تحقق اهداف صنفی وبالارفتن از کوه مشکلات وفعالیت ورسیدن صادقانه وبدون منت به قله زندگی است . الهی : زندگی مثل جلسه امتحان است بارها غلط می نویسم پاک وحذف می کنم .گاهی دوباره بی توجه غلط می نویسم . ناگهان مرگ فریاد می زند برگه ها بالا .ولی 36 سال تدریس کردم درکسوت معلمی ، اما طعم ورفاه و آسایش و آرامش را هرگز ندیدم . آدمها شخصیت نا پایدار دارند نمی شود روی لیاقت ویافهم وشعورشان حساب کرد . همان دانش آموختگانی که وقتی به مقام ومکنت رسیدند انسانیت در انها به هلاکت رسید وسراز پای نشناختند !!
الهی نمی گذرم از کسانی که قبل از آن که در معرکه عشق به تدریس وارد شوم تبعیض وفقر را به من تحمیل کرد ند . آن گاه سی سال وضوی اشک گرفتم ونماز پردرد از بی عدالتی وتبعیض خواندم وتوحلال مشکلاتم بودی که توشه راه نیاز است ودر این دیار برای بازنشستگان سراسر بغض است و دلتنگی ، نه آرامش ؟
الهی به لطفت امیدوارم .همان داروی که شفا نمی دهد اما درد تبعیض از عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و حقوق مغفول مانده را قابل تحمل می کند . تا کی بنگارم از عشق و بهشت ندیده ؟
الهی ذکر تمام هفته ام شده مرنجان ، و مرنج غرور بدترین دشمن انسان است وتندرستی با ارزش ترین دارایی ، بی تفاوتی دردناک ترین انتقام ، آسایش و آرامش بهترین نعمت توست .اما در سنی هستم که با نایلکسی از داروها رنگارنگ از خودم پذیرایی می کنم .
الهی میدانی بهترین اسکار و ویژگی اخلاقی همکارانم چیست ؟ نمک شناسی وصداقت ونوع دوستی ............. !!!
پروردگارا : به من بیاموز که حرمت دلها را از یاد نبرم .چون متوجه شدم منشاء بسیاری از مشکلات انسانها درزندگی این موضوع است که به تغییرات توجهی ندارند وبا استر اتژی والگوهای قدیمی به استقبال شرایط می روند .
الهی : اگر حتی دوروز از عمر من باقی مانده روز اول ادب و روزی بعدی با ادب زندگی کردن را به من بیاموز !!!؟
هدف اصلی زندگی احساس و تجربه لذت است .شادی درونی جوهره موفقیت است . الهی جرعه ای اندیشه وصداقت ......!!!؟
نصراله خلیلی – جلال غیور

تعداد بازدید: 917 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی