چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 06:43   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34579صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 20 بهمن 1396 - 09:35
سخن همکار : طنزانه : هفت با هفت برابرنیست
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 
طنزانه : هفت با هفت برابر نیست !!!
من بعنوان معلم بازنشسته از تبار علم وتجربه باسی سال تدریس در کسوت معلمی با اقتدار می گویم :
حتی یک بایک هم برابر نیست ؟؟!!
من 56 ساله هستم آیا حقوق 1.5 یک معلم بازنشسته با حقوق بازنشسته هم مدرک من در شرکت نفت ، بانک ، وزارت نیرو ومخابرات یکی است؟؟؟
جناب دکتر روحانی گفت: رژیم گذشته‌ای که فکر می‌کرد سلطنت مادام‌العمر دارد به این دلیل همه چیز را از دست داد که صدای نقد و نصیحت مردم را نشنید. وقتی صدای انقلاب مردم را شنید که دیگر دیر شده بود.
حالا جناب دکترروحانی صدای فرق وتبعیض وعدم اجرای قانون مدیریت ومغفول ماندن 11 ساله فرهنگیان بازنشسته را بشنوید .همسان سازی حقوق بازنشستگان به روش قطره چکانی مشکلی از مشکلات بازنشستگان را برطرف نمی کند. کاری کنید کارستان تا درتاریخ اقدام شایسته شما ثبت شود .
یک مدیر عامل بانک در مقایسه بایک معلم بازنشسته یک صدم یک معلم سر کلاس زحمت نمی کشد در کما ل رفاه و آسایش و اخذ چند اجاره بها آپارتمان هم بر توان اقتصادی او افزون می کند؛ اختصاص وامهای کم بهره و اضافه کاری ودهها امتیاز دیگرو غیره ...
اما یک فرهنگی شاغل یا بازنشسته فقط حسرت و دغدغه زندگی برایش تا آخر ماه باقی می ماند و دست روزگار و قصور بعضی ها مسئولان وبرنامه ریزان مهر زیر خط فقر رابر بلندای پیشانیش حک شده باشد .
یک رئیس بیمه در مقایسه با یک معلم شاغل یا بازنشسته با حقوق های نجومی با اتومبیل شیک ومدرن و انباشت سپرده در بانک ها و اخذ سود ،صدها داروی گران قیمت را از فهرست بیمه حذف می کند!!!
ولی یک شاغل و بازنشسته فرهنگی شاید در رویا خواب اتومبیل بی کیفیت و غیر استاندارد پراید را هم نبیند و همان دارو را در صورت نیاز با چند برابر قیمت از بازار آزاد ویا داروخانه های شبانه روزی ابتیاع نماید .
از مجموع ۱۶ صندوق بازنشستگی ایران به غیر از دو صندوق ۱۴ صندوق در آستانه ورشکستگی قرار دارند و بحران در سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری از آنچه تصور می شود نزدیک تر است.بازنشسته با کدام تکیه اقتصادی زندگی کند .
نرخ بازده سرمایه گذاری در شرکت های تابعه سازمان بازنشستگی کشوری و شستا میانگین حدود دو درصد بوده این در حالی است نرخ بازده سرمایه گذاری در بانک ها حدود 15درصد است.
یک رئیس صندوق بازنشستگی باید همه کارهایش در اولویت و خدمت رسانی به پرسنل وزیر مجموعه اش باشد اما پاداش آخر خدمت بازنشستگان را صدها روز به تاخیر می اندازد و از این بابت نگران هم نیست آب به آب هم تکان نمی خورد .چون حقوقش چندین برابر یک بازنشسته است .
جناب آقای دکتر ربیعی : شما به عنوان وزیر تعاون در این ایام که بودجه در کمسیون تلفیق و مجلس در حال بررسی است چه اقدامی در جهت افزایش اعتبار یا تامین منابع لازم برای اجرای همترازی و همسان سازی حقوق بازنشستگان نموده اید؟ خواهشمندیم توضیحات لازم را ارائه نمایید!
ای کاش یک نماینده زحمت بکشد و حقوق بازنشستگان کشور را با بازنشستگان سایر کشورها مقایسه کند!
یک رئیس رسانه درمقایسه بایک معلم بازنشسته و یا خبرگزاری وبا تبلیغات و حقوق های کمی که دریافت می کنند ده ها میلیون نفر را قانع می کنند که می شود با پایین ترین حقوق 1150000 تومانی زندگی کرد خودشان را هم سطح بازنشستگان جلوه می دهند اما حقوق یک بازنشسته فقط هزینه بنزین ماشین یک مسئول هم نیست .
پس یک بایک برابر نیست .
کارکنان مسکن شهرسازی درمقایسه بایک فرهنگی بازنشسته واقعا زحمت می کشند با ساختن بدترین ساختمان ها در بدترین منطقه با کمترین امکانات به بالاترین قیمت به صدها هزار فرهنگی و غیره .... می فروشند اما یک فرهنگی بعد از سی سال با داشتن عروس و داماد و گسترده شدن خانواده و مخارجش، هنوز اجاره نشین و جیب صاحب خانه را پر می کند .گاهی از شرمندگی صاحب خانه ونداشتن اجاره بها در خیابان تغییر مسیر می دهند ..
معلم باید حتما شش انگشتی باشد با این همه حقوق شندر غاز تا سر ماه ، شمارش با شش انگشت راحت ترو سریع تر انجام می گیرد ودر مقایسه با کارکنان بخش اقتصاد حرفی برای گفتن داشته باشد همان کسانی که طوری برنامه ریزی می کنند که میلیون ها نفر هشت شان گره نه شان باشد .
دکتر پزشکیان گفت : برای حل مشکلات صندوق بازنشستگی کشوری باید نمایندگان و صندوق به یک نگاه مشترک برسند که در غیر این صورت راه به جایی نمی برند. دکترپزشکیان با اشاره به اینکه در مکانیزم پرداخت حقوق بی عدالتی وجود دارد، گفت: این موضوع قابل قبول نیست که پزشکی ۸۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد و یک بازنشسته یک میلیون تومان بگیرد.
یک معلم بازنشسته باید متعهد شود فقر سی سال خدمت را بپذیرد و در پایان پاداش آخر خدمت خود را با تاخیر و حتی سه برابر کمتر از سایر ادارات و وزارتخانه ها دریافت کند و گرنه زیاده خواه است.
اما در مقایسه با یک رئیس بیمارستان که حقوق 50 میلیونی و یا بیشتر به گفته دکتر پزشکیان بیشتر از این مبلغ مطالبه می کند و یک بازنشسته کمتر از 1.5 میلیون اینجاست که هفت با هفت برابر نیست !!!
فرض کنید من رئیس یک اداره شده ام برحسب وظیفه و تکلیف تمام بستگان نسبی و سببی ام نباید بیکار بچرخند باید صبر پیشه کنند تا از این شرایط خطیر و حساس بگذریم و در آزمون های استخدامی شرکت کنند و دیگران برای تامین هزینه های آن اداره فقط ثبت نام اینترنتی کنند فقط مبلغ را بپردازند کافی است دین خود را به آن اداره ادا کرده اند تا با بند و تبصره ویتامین پ وارد بازار کار با حقوق های مکفی شوند .
البته مشکلات بازنشستگان تمامی ندارد ولی ذره ای را درقالب طنز بیان نمودم لذا به منظور حفظ کرامت انسانی و حفظ شان و منزلت پیش کسوتان و معلمان شاغل به همین قدر بسنده می کنم باشد که گوش شنوایی و اقدام عاجلی در اصلاح و اجرای قانون مدیریت خدنات کشوری و دقیق نظام پرداخت ها صورت گیرد .
نصراله خلیلی

تعداد بازدید: 1234 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
محمد
|    | 1396/11/26 - 15:00 |     0     0     |
گوش هایی که خود را به نشنیدن زده اند نمی شوند چشم هایی که خود را به ندیدن زده اند نمی بینند.قلب هایی که سیاه شده اند احساس نمی کنند .


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی