پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 15:58   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34581صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 22 بهمن 1396 - 13:31
سخن همکار : طنزانه کوچک : بخور نمیر به شرایط نخور بمیر !!!
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 
طنزانه کوچک : بخور نمیر به شرایط نخور بمیر !!!
آهسته ، آهسته داریم از شرایط بخور و نمیر به شرایط نخور و بمیر تغییر وضعیت می‌دهیم!!
باشد که رستگار شویم...
کرایه تاکسی ها ، تورم ، گرانی اجناس به خصوص تخم مرغ ، حقوق اند ک بازنشستگان ده روز نان وماست را کفایت نمی کند . کم کم به سمتی می رود که دیگر صرف نمی کند برو یم سر کار... سبقت هزینه ها باسرعت غیر مجاز وثبت تخلف با دوربین های ماورای بنفش به سمت قله دماوند در حرکت است تا قله اورست را فتح کند !
می گویم اگر یک ناجی جدید هم بخواهد برای ایرانیها بیاد . نه لازم است مهارت خاصی از علم اقتصاد داشته باشد و نه شتررا از لای کوه بکشد بیرون !! نه با عصا دریای خزر را نصف کند . همین که قیمت اجناس را برگرداند به شش ماه قبل٬ ملت معجزه اش را می پذیرند وبه او ایمان می آورند!! بچه که بودم از تاریکی می ترسیدم الان وقتی قبض برق و آب وتلفن و گاز و پسماند وعوارض شهرداری می آید ``
لرزه بربدنم می افتد کم کم تا چند سال آینده قیمت ومصرف قبض های آب وبرق وغیره به شناسه پرداخت آنان نزدیک می شود . اما حقوق ها شندر غاز افزایش دارد که افزایش حقوق ، پرداخت همین قبوض را کفایت نمی کند . حتی از دیدن رقمهای انتهای فیش از روشنایی روز هم می ترسم..!! تقریبا یک سوم حقوق صرف کنتورهای داخل ساختمان می شود . خوشبختانه قبوض قبل از دریافت حقوق می آید با چند دفترچه اقساط بانکی در کنار میز تلویزیون خود نمایی می کند.
ﺍﮔﺮ شبها ﺧﻮﺍﺑﺘان نمی آید ﻧﮕﺮﺍﻥ ﻧﺒﺎﺷﯿﺪ. مدیون هستید اگر فکر کنید ﺍﺯ ﻓﻘﺮ ﻭ ﺑﯿﮑﺎﺭﯼ فرزندان لیسانسه ﻭ ﮔﺮﺍﻧﯽ ﻭ ﻗﺴﻂ ﻭ ﻗﺮﺽ ﻭ ﻭﺍﻡ ﻭ ﺗﻮﺭﻡ و تغییر ناگهانی قیمتها و فشار روحی ، روانی هست...! ترس من از روزی است ، که قبض آفتاب، هم برایتان بیاید ! یا که فیشی، از بهای مهتاب، با ستاره های درخشان برایتان بیاید .
می خواهم بر شانه هایم تبلیغاتی نصب گردد، یک هواسنج جدید؛ قیمت باد و هوا آلوده همراه با ذرات معلق سرب هم، با شتاب برایم بیاید !
دولتمردان و مسئولان محیط زیست متشکریم . به جای تعطیلی کارخانه های خودروسازی وکنترل مصرف سوخت ، مدرسه ها ودانشگاهها را تعطیل کنید . یا طرح زوج وفرد را اجرا کنید یا طرح ترافیک بفروشید . حداقل خیابانها حداقل چند روزی خلوت وجای پارک باشد . خیلی بهتر است . با یک سرعت و هل کوچک دلار به 5000هزار تومان می رسد . رفاه وآسایش و آرامش معنی ندارد .
گفتم غم تو دارم، گفتا غمت سرآید.. گفتم که اجناس گران شد، گفتا گرانتر آید!
گفتم زنرخ قصاب، فریاد ما بلند است.. گفتا که گوشت کم خور، تا حاجتت بر آید!
گفتم چرا کم است این، یارانه های نقدی وسهام عدالت .. گفتا خموش غافل، این نیز هم نیاید!
گفتم که از گرانی، جانم به لب رسیده.. گفتا تحملش کن، تا جان تو درآید...! باعذر خواهی
نگارنده : نصراله خلیلی

تعداد بازدید: 911 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی