چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 19:03   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34588صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 22 بهمن 1396 - 13:42
اختصاص سختی کار ویژه برای ماندگاری معلمان
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید برای معلمان عشایر امتیازاتی مانند حق کوچ، سختی کار ویژه و ... اختصاص یابد تا انگیزه لازم برای ماندگار شدن آنها در مدارس عشایر به وجود آید.

نوآوران آنلاین- محمد باسط درازهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مشکلات مدارس عشایر در کشور، گفت: تعداد دانش‌آموزان عشایر در کشور زیاد است و باید امکانات لازم برای تحصیل این افراد فراهم شود؛ بسیاری از دانش‌آموزان عشایر مستعد و تیزهوش هستند و بدون امکانات خاصی وارد دانشگاه می‌شوند.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خانواده‌های عشایر به دلیل مشکلات اقتصادی نمی‌توانند فرزندان خود را برای ادامه تحصیل به شهر بفرستند و متاسفانه به دلیل کمبود امکانات در برخی از مدارس عشایر دانش‌آموزان بسیاری ترک تحصیل می‌کنند.

وی بیان کرد: بر اساس کارشناسی‌های انجام شده بهترین راهکار برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان گسترش مجتمع‌های شبانه روزی است چرا که از یک سو امکانات موجود در این مجتمع‌ها برای آموزش دانش‌آموزان کافی است و از سوی دیگر خانواده‌های آنها نیز با خیالی آسوده فرزندان خود را به این مجتمع‌ها می‌فرستند؛ این مجتمع‌ها باید در مناطقی ساخته شود که امکانات مناسب وجود داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با ایجاد این مجتمع‌ها دغدغه آموزش و پرورش برای ترک تحصیل دانش‌آموزان عشایر از بین می‌رود و نیازی به ایجاد زیرساخت‌های مناسب در تمام مناطقی که عشایر کوچ می‌کنند وجود ندارد.

درازهی تاکید کرد: در وزارتخانه آموزش و پرورش معاونتی به نام آموزش و پروش عشایر ایجاد شود تا در این معاونت به تمام مشکلات و نیازهای عشایر به صورت تخصصی رسیدگی شود؛ آموزش و پروش باید برای معلمان عشایر امتیازات ویژه‌ای در نظر گیرد چرا که این افراد در شرایط سختی مشغول به‌کارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: برای معلمان عشایر امتیازاتی مانند حق کوچ، سختی کار ویژه و ... اختصاص یابد تا انگیزه لازم برای ماندگار شدن این معلمان در مدارس عشایر به وجود آید.

 

منبع: خانه ملت

 

تعداد بازدید: 1352 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی