پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:35   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34614صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 11 اسفند 1396 - 03:52
مسئول بلند پایه مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت شدند.
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


حسین مقصودی سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرونده مالی صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاق‌های مثبت مجلس دهم که از فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی کلید خورد، برخورد با فساد پیچیده روی داده در صندوق ذخیره فرهنگیان بود که با اقدام رو به جلوی مجلس از توسعه و ادامه این فساد بزرگ جلوگیری شد.
رقم اختلاس شده در صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از ۱۰ هزار میلیارد است و اسناد درون پرونده بیانگر تخلف قطعی تا این رقم است؛ هرچند که ممکن است با بررسی‌های قضایی بیشتر رقم تخلف افزایش هم یابد.
تاکنون نزدیک به ۱۵۰۰ میلیارد تومان از رقم اختلاس شده به حساب صندوق ذخیره فرهنگیان بازگشته است و همچنین ۱۴ مسئول بلند پایه مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان بازدداشت شدند و برای عده‌ای دیگر پرونده درست شد و با قید ضمانت آزادی مشروط دارند.
همچنین اموال برخی از متخلفان نیز ضبط و در خصوص نحوه بازگرداندن اموال آن‌ها به بیت المال تصمیم‌گیری خواهد شد.
پرونده تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان نهایی شده و در نوبت قرائت در صحن علنی است که پس طی این مراحل این پرونده به مراجع قضایی ارائه خواهد شد تا رسیدگی‌ها به شکل جامع‎تری ادامه یابد.
رسیدگی‌های سازمان بازرسی، قوه قضاییه و دیوان محاسبات به پرونده تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان بسیار موشکافانه بود اما متأسفانه دو نفر از متخلفان این پرونده از کشور خارج شدند که باید از طریق مراجع بین المللی تحت تعقیب قرار گیرند.
مهم‌ترین نکته در پرونده تخلف صندوق ذخیره فرهنگیان جلوگیری از ادامه فساد است چرا که این فساد به صورت متناوب و پی در پی در حال گسترش و روی دادن بود که با ورود دستگاه‌های نظارتی از گسترش آن جلوگیری شد.
منبع: خانه ملت
کمپین سراسری فرهنگیان کشور – ارسالی : نصراله خلیلی فرهنگی

 

تعداد بازدید: 988 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی